תואר ראשון (BA) ניהול במערכות בריאות


אפשרויות תעסוקה עתידיות

לפני שאתם בוחרים מסלול לימודים, חשוב מאוד לוודא מהן אפשרויות התעסוקה שנפתחות בעקבותיו, לאילו עולמות תוכלו להיכנס, מה גובה השכר הממוצע שהתחום עתיד לספק לכם, האם התחום מתפתח, מהי סביבת העבודה הצפויה ועוד. בתחומים רבים קשה מאוד לענות על כל השאלות הללו עוד בטרם רכשתם את המקצוע ונכנסתם לשוק העבודה, אולם ישנם תחומי לימוד ספציפיים אשר מכוונים את בוגריהם למסלול בהיר וברור יותר, ומבטיחים להם עתיד תעסוקתי יציב.

אחד מהמסלולים הבולטים והמבטיחים הם לימודי ניהול מערכות בריאות. בוגרי המסלול נחשפים לתחומים רבים ופותחים לעצמם צוהר למגוון אפשרויות תעסוקה מעניינות ומאתגרות. לצד הידע הרב שנרכש במהלך הלימודים, בוגרי התואר עתידים ליהנות מביטחון תעסוקתי,  ואפיקי התפתחות רבים , בין היתר בשל הביקוש הגבוה במשק לצעירים איכותיים ומקצועיים בתחום.

בזכות הידע והכישורים הנרכשים במהלך התואר, תוכלו לצבור יתרון על מתחריכם בשוק העבודה התחרותי, ולגבור עליהם בדרך למשרות הטובות ביותר. תחום הבריאות הוא תחום מגוון מאוד, ותוכלו למצוא בו אפיקים רבים של קידום, בין אם אתם באים מתחום הבריאות ובין אם לאו.

ניהול מערכות בריאות – מגוון תפקידים לבחירה

בין התפקידים בהם יכולים בוגרי התואר להשתלב, ניתן למצוא תפקידים כגון: מנהל אדמיניסטרטיבי עצמאי, עוזר אדמיניסטרטיבי למנהל רופא, מנהל ביחידת תקצוב ותפקידים רבים נוספים, בתחומי רכש, לוגיסטיקה, תכנון ושיווק, ציוד רפואי וכו'. כמו כן, בוגרי התואר יוכלו להשתלב בסקטור הפרטי, בבתי החולים הפרטיים והציבוריים, במרפאות קהילתיות, במרכזי בריאות ובחברות הביטוח, המציעות ביטוחים רפואיים, ולהגיע אל הפסגות הכי גבוהות.

בלימודי ניהול מערכות בריאות תואר ראשון הוא צעד גדול לעבר המטרה, אבל הוא לא חייב להיות הצעד האחרון בתחום האקדמי. לצד אנשים שבוחרים להתמקד במקצוע עצמו, ובוחרים לסיים את דרכם האקדמית לאחר סיום התואר, ישנם כאלה שמחליטים להמשיך לעבר תואר שני במנהל מערכות בריאות. לתלמידים שמעוניינים להעמיק בלימודי ניהול מערכות בריאות תואר שני בהחלט יספק את תאוותם, ואף יגרה את רצונם להעמיק את המחקר ואת הידיעה בתחום.

התמודדות עם אתגרים בתחום ניהול מערכות בריאות בישראל

בפני מערכת הבריאות הישראלית ניצבים אתגרים לא פשוטים ובעיות מורכבות, שמכבידות על המערכת ומייקרות את שירותיה לציבור הרחב. אנו במכללה באקדמית רמת גן, שואפים לעצב את הדור הבא של המנהיגים בתחום הבריאות. בוגרי המסלול עתידים לקחת חלק בטיפול באתגרים לאומיים במערכת הבריאות הישראלית, ובעזרת הידע שירכשו במסלול התואר, הם יוכלו לעזור בקידום רווחתם ואיכות חייהם של אזרחים רבים.

מעבר להצלחה האישית האפשרית בתחום, ראויה לציון גם היכולת לתרום לחברה כולה. העוסקים בתחום זוכים ביכולת לעזור לזולת ולשפר את חיי הפרט והחברה, וזהו אולי ההיבט החשוב הטמון בתחום ניהול מערכות בריאות. לעתים, ההרגשה שמתקבלת מעזרה לזולת, שווה יותר מהשכר המתגמל שבגינה. מחקרים רבים הוכיחו קשר הדוק בין רמת שביעות רצון גבוהה מעבודתך ותחושת סיפוק לבין תרומה לזולת.

בשל שאיפתנו להביא אנשים נכונים יותר למקצוע, ולשפר את מערכת הבריאות כולה, אנחנו מקדישים תשומת לב רבה לאיכות ומקצועיות התכנים שאנו מקנים, על מנת שבוגרי התואר יצאו ממנו עם ידע מקצועי נרחב, ובו בזמן גם עם הבנה טובה יותר של צרכי האנשים, וצרכי המערכת כולה. אנחנו מאמינים שבוגרי מסלול ניהול מערכות בריאות ישתלבו בעמדות המפתח במערכת הבריאות בשנים הבאות, ויובילו אותה קדימה אל עבר עתיד  טוב יותר.

 

צפה בוידאו