רשות המחקר באקדמית רמת גן

חזרה לדף כתבות

רשות המחקר באקדמית רמת גן

האקדמית רמת גן מייחסת חשיבות רבה לעידוד וקידום פעילות המחקר של חברות וחברי הסגל האקדמי. בהתאם לכך, נבנתה תכנית לקידום המחקר במכללה, ואנו שמחים לעדכן בזאת על הרחבת רשות המחקר וקידום הפעילויות הנעשות במסגרתה, כמפורט להלן.

  1. מבנה רשות המחקר:

לצוות רשות המחקר צרפנו תוספת משמעותית בסיוע מינהלי ובמידענות הנדרשת לנושא זה. הגב' טניה גלוצר, מנהלת הספרייה, וצוות הספרייה, מונו לתפקיד רפרנטיות ברשות המחקר, והן תסייענה בקידום הפעילויות השונות הנעשות במסגרת הרשות. בין היתר, מעתה ניתן לקבל סיוע באיתור קולות קורא, סיוע בהגשת מענקי מחקר ועוד, כפי שיפורט להלן.

  1. כנס שנתי במכללה:

במהלך השנה הבאה (תשפ"ה) מתוכנן כנס לסגל האקדמי 'יום המחקר וההוראה'. הודעה על מועד ותכנית הכנס תשלח בנפרד.

  1. סמינר מחקר מכללתי:

החל משנת הלימודים הבאה (תשפ"ה), נקיים סמינרי מחקר (בזום), במסגרתם יינתנו הרצאות של חברות וחברי סגל, הן מהמכללה והן מחוץ למכללה, בנושאי מחקריהם/ן ותחומי העניין שלהם/ן. מטרת סמינרי המחקר היא להציג את המחקרים בדיסציפלינות השונות של החוקרים/ות במכללה, לעודד שיח מחקרי ומקצועי בין עמיתים, לקדם שיתופי פעולה מחקריים רב-תחומיים ולטפח קהילה מחקרית במכללה.

נשמח לקבל מכם/ן הצעות לנושאים אותם תרצו להציג במסגרת סמינרי המחקר המתוכננים לשנה הבאה.

  1. הודעות בנושאי כנסים ומענקי מחקר:

רשות המחקר מאתרת ומרכזת עבורכם/ן מידע רב אודות קולות קורא, הן בנושאי כנסים אקדמיים ומקצועיים, והן בנושאי מענקי מחקר מקרנות מחקר תחרותיות. לאחרונה יצרנו קובץ מקוון (קישור לקובץ: כאן)  בו אנו מרכזים עבורכם/ן קולות קוראים למענקי מחקר תחרותיים, פעילים. קישור זה מתעדכן בהתאם לקולות קורא המתפרסמים מעת לעת.

  1. קול קורא למענקי מחקר מקרן המחקרים הפנימית:

כמדי שנה, גם במהלך שנת הלימודים תשפ"ה תפרסם רשות המחקר שניים-שלושה קולות קורא למענקי מחקר מקרן המחקרים הפנימית של המכללה.

על מנת לעודד מצוינות מחקרית וביצוע מחקרים איכותיים, מעמיקים ורחבי היקף, הוחלט כי הקול קורא שיפורסם בתחילת סמסטר א', יהיה: 'קול קורא למענק מחקר מורחב'. במסגרת קול קורא זה ניתן יהיה להגיש בקשה למימון מחקר בסכום של עד 50,000 ₪, שיינתן על בסיס תחרותי, לחוקר/ת אחד/ת, ובהתאם להוראות תקנון המחקר. יתר על כן, מלבד הנושאים אותם ניתן לכלול בבקשות למענקי מחקר מקרן המחקרים הפנימית (הוצאות הקשורות לביצוע המחקר כמו: סיוע באיסוף נתונים, עריכה לשונית וכו'), במסגרת הקול קורא המורחב ניתן יהיה לכלול, במידת הצורך, סעיף להפחתת הוראה ("פינוי זמן") – בשווי של 2 נ"ז מהיקף ההוראה של המרצה, לשנת תשפ"ה. סעיף זה יהיה מתוך הסכום הכולל אותו ניתן לבקש במסגרת הקול קורא המורחב, בכפוף לוויתור על קורס אחד, בהיקף של 2 נ"ז, בשנת תשפ"ה, ובאישור ובתיאום עם ראש/ת התכנית.

לתשומת ליבכם/ן, לקול קורא זה לא ניתן יהיה להגיש הצעות עם חוקרות וחוקרים ממוסדות אקדמיים אחרים. יחד עם זאת, אנו מעודדים את חברות וחברי הסגל במכללה להגיש הצעות מחקר המקדמות שיתוף-פעולה מחקרי, רב-תחומי, בין סגל החוקרים/ות מהתכניות השונות במכללה.

 

בברכה,

ד"ר קרן תורג'מן לופו

ראשת רשות המחקר

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם