הכירו את ד"ר רינה צדיק, מרצה מצטיינת לשנת תשפ"ב

חזרה לדף כתבות

הכירו את ד"ר רינה צדיק, מרצה מצטיינת לשנת תשפ"ב

פרופ' יהודה בר-שלום, ראש התוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי, נימק את בחירתו:

"ד"ר רינה צדיק הפגינה שוב במהלך השנה, כמו בשנים קודמות, את הידע שלה בנושאי ההוראה שלה, את נאמנותה לתכנית ואת יכולותיה הפדגוגיות כמרצה יסודית ואכפתית.

ד"ר צדיק היא אשת צוות מעולה והקולגות שלה בתכנית מעידות ומעידים על כך. רינה היא שיטתית מאד, מדויקת וזמינה לסטודנטים ולעמיתים/ות. סטודנטיות וסטודנטים רבים רואים בה דמות לחיקוי.

על יסוד דברים אלה, ד"ר רינה צדיק זכתה להיות המרצה המצטיינת של התכנית לייעוץ חינוכי השנה."

קצת עלי

ההכרות שלי עם המכללה האקדמית רמת גן החלה מזה 4 שנים, כאשר ד"ר דינה ורדי ראשת התוכנית (דאז) בייעוץ חינוכי, פנתה אלי להנחות סדנא בייעוץ קבוצתי. המפגש שלי עם המכללה בכלל, הנהלה, עובדים וקולגות בתוכנית היה לבבי ומזמין. אוירה נעימה שעם הזמן חיזקה בקרבי, את תחושת המשפחתיות המאפיינת את המכללה. המפגש עם הסטודנטים התגלה כמרתק במיוחד, מפגש רב-תרבותי, שהביא עמו קשת של צבעים בשיח ובהוראה.

ההכשרה וניסיון חיי המקצועי הינו אקלקטי, אני באה מעולמות תוכן של ייעוץ ארגוני, תקשורת, הנחיית קבוצות, טיפול משפחתי וחינוך, שבאו לידי ביטוי במגוון תפקידים ועבודות בהם עבדתי במהלך השנים.

מזה כעשרים שנים אני עוסקת בעיקר בהכשרה פרופסיונלית בתחום החינוך, הייעוץ הארגוני והמשפחתי. התפיסה המקצועית בה אני מאמינה מעוגנת בפסיכולוגיה ההומניסטית והפסיכולוגיה החיובית הטוענות כי בכל אדם קיים פוטנציאל להתפתחות ולצמיחה, ולכן מתפקידנו כמרצים, כמנחים לסייע לסטודנטים שלנו לממש את הפוטנציאל החבוי בתוכם. עלינו לנהוג מתוך אמונה שעלינו לקבל כל לומד באשר הוא, להיות אמפתיים כלפיו, ומתוך צניעות להבין כי אין באפשרותנו כמרצים וכמנחים להתיימר ולפתור את קשייו של הסטודנט מולנו , אלא לסייע לו להתמודד עמם באמצעות הקשבה, הכלה, שיתוף, והעצמה.

כיצד הגעת להוראה ולתחום שבו את עוסקת?

במסגרת הפרויקטים בייעוץ ארגוני נחשפתי למערכת החינוך, ונשביתי בקסמו של תחום החינוך, ומיועצת חיצונית למערכת הפכתי לעובדת במערכת, מילאתי תפקידים בכירים בהכשרת מורים, זאת בנוסף להוראה ולהדרכה פדגוגית. התואר השלישי שלי הינו בתחום החינוך ועוסק באפקטיביות בית ספרית. הבנתי, שמה שגורם לי הנאה וסיפוק הינו לא רק ההוראה גרידא, אלא הוראה במסגרת הכשרות פרופסיונליות.

תארי רגע של סיפוק מהמקצוע

רגעים רבים כאלה, כמרצה, בעיקר לראות את הסקרנות, העניין, סטודנטים מעורבים בנושא השיער ושואלים כדי לדעת, להבין, להשיג השגות ולא רק כדי לצאת ידי חובה. כמנחה בסדנאות הייעוציות, זו הנאה צרופה להנחות קבוצה של סטודנטים החוברים יחד למסע משותף, ללמידה ופיתוח היכולת הרפלקטיבית, להתפתחות אישית וקבוצתית, שממנה הם יוצאים בהרבה מאד מובנים שונים ואחרים מאותו המקום בו הם היו בראשיתה של הסדנא. בדרך כלל, מודעים יותר לעצמם, לכוחות הטמונים בהם, כמו גם לנקודות התורפה, כשהשאיפה שלי שיחוו ויעשו שינוי הן בהיבטים האישיים והן בהיבטים המקצועיים.

מהו לדעתך הכלי השימושי המשמעותי ביותר שמקבלים הסטודנטים שלך לטובת החיים מחוץ למכללה?

מפגש והכרות מעמיקה שלהם עם עצמם במערכות שונות של חייהם מחד, ומפגש עם תפיסות עולם אמונות והתנהגויות מקדמות  מאידך. להפנים את ההבנה שאנו חיים בעת הזו בעולם של דחיפות, חדש וממהר, עולם של שינויים בלתי פוסקים, כאשר השינוי הפך להיות הגורם הקבוע בחיינו בכל תחומי החיים. לכן, כדי להתמודד בהצלחה עם השינויים הדרמטיים,  יש לפתח יכולות מורכבות בהרבה ממה שנדרש בעבר, כמו גמישות מחשבתית, למידה בלתי פוסקת, חריצות, לחזק את החוסן הפנימי, המסוגלות העצמית ולקחת אחריות על הקורה בחיים. האמונה שלי, אותה אני מקווה מאד שאני מביאה אליהם במפגשים בינינו, כי למרות ועל אף כל האילוצים אותם הם חווים באופן מתמיד, הבחירה לחיות חיים מלאים, שלמים ומשמעותיים הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי, נמצאת בידם.

מהו הטיפ שלך לסטודנטים להצלחה בלימודים?

סטודנטים לומדים באופנים שונים, ואין דרך אחת להיות סטודנט מצטיין. חשוב שיהיו מודעים לסגנון הלמידה המועדף והאפקטיבי  עבורם ויאמצו אותו. מניסיוני כתלמידה וכמורה, אוכל לומר שכאשר תהליך הלמידה נעשה ממקום של  עניין, סקרנות והנאה, אנו נמצא את עצמנו מתחברים למרצה, לנושא, לתהליך ההוראה, לחברים ולקבוצה, ומשתתפים באופן פעיל ומעורב בשיעור. כל אלה, לא רק יביאו להישגים יפים, אלא בעיקר להנאה מהדרך, כי לתפיסתי, לדרך בה אנו לומדים יש יופי וקסם ומשמעות לא פחות, ולעתים אף יותר מהתוצאה אליה אנו מגיעים. ואם זו תהייה החוויה המצוינות וההצטיינות יושגו.

זו הזדמנות לומר תודה, לנשיא המכללה פרופ' קוקיה, לפרופ' וייץ, סגן נשיא המכללה, על הדברים מחממי הלב אלי ועלי, לפרופ' יהודה בר שלום על הבחירה בי, לחברי  ועדת ההוראה, ולגב' עדנה משיח על ארגון הטקס, המכובד, הנעים והמרגש.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם