הכירו את ד"ר שרה סוויד

חזרה לדף כתבות

הכירו את ד"ר שרה סוויד

מרצה מצטיינת נשיא לשנת תשפ"ג במסגרת התכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי

קצת עליך

מאז שהיית קטנה היה לי ברור שאני אעסוק בהעצמה של אנשים, וזה אחד הדברים שהכי משמחים ומספקים אותי.

אני יועצת חינוכית. בתואר השלישי שלי חקרתי תחומים שעוסקים בתקשורת בין אישית וחוסן ומאז אני לא מפסיקה ללמוד על התחומים הללו.

מה הוביל אותך לבחור בקריירה של הוראה?

הוראה היא אחד הדברים שהכי משמחים ומספקים אותי. כבר בצבא עסקתי בהוראה. הייתי מורה חיילת ואח"כ הדרכתי בקורס קצינות בהשלמת שלישות.

אני מתרגשת כל פעם מחדש לראות איך לסטודנטים נופלים אסימונים, איך הם מקבלים תובנות חדשות, ואיך הם מעשירים ומפתחים את עצמם.

ספרי על הקורס שאותו את מלמדת

אני מלמדת מספר קורסים במכללה, משיטות מחקר וסמינריון ועד מבוא לפסיכולוגיה דרך חוסן נפשי, התמודדות בשעת משבר, ייעוץ קבוצתי וייעוץ קצר מועד, תקשורת בין אישית ולקינוח גם אושר בעולם העבודה.

אני מאוד אוהבת ללמד כלים מעשיים, כאלו שהסטודנטים יכולים ליישם בעבודה וגם בחיים האישיים שלהם.

מהי הדרך שלך לעורר עניין ומוטיבציה בקרב הסטודנטים?

אני אוהבת לחבר את החומר לחוויה האישית של הסטודנטים בחיי היום יום והעבודה שלהם.

אני גם משתדלת ללמד בצורה מגוונת עם הרבה פעילויות ושימוש בטכנולוגיה. אני יודעת שזה לא פשוט לשבת שעה וחצי בשיעור ורק להקשיב באופן פאסיבי. לכן, אני מנסה לשמור על עניין וערנות בשיעורים, להכיר את הסטודנטים באופן אישי, לשמוע איך הם רואים וחווים את הדברים, וגם לפתח חשיבה ביקורתית, וגם אני באמת סקרנית להכיר אותם, את האנשים שמאחורי התואר סטודנט, את העולם שלהם.

ספרי על רגע מרגש במקצוע

הרגעים שהכי מרגשים אותי הם כשסטודנטים מספרים לי שמה שהם לומדים עוזר להם בחיים האישיים שלהם, שבזכות תוכן או כלי שהם למדו הם מרגישים יותר טוב – זה ממלא אותי באושר.

לפני שבוע נגשה אלי סטודנטית וסיפרה לי שהיא הייתה כל כך לחוצה בתחילת הסמסטר, וכשהיא עברה על המצגת לפני השיעור היא נרגעה בזכות התכנים והכלים בה.

סטודנטית אחרת סיפרה לי שבזכות הקורס היא פונה לתלמידים שלה וגם לבני משפחתה אחרת.

בקורס התמודדות במצבי דחק ומשבר סטודנטית אמרה לי שהתכנים של הקורס עזרו לה להתמודד עם חוויה לא פשוטה מהעבר שלה. זה הסיפוק הכי גדול שלי.

אילו עצות היית נותנת למרצים צעירים המתחילים בקריירת ההוראה שלהם?

להתכונן לשיעורים אבל לצד זה תמיד "להרגיש" את הסטודנטים – להיות קשוב להם, למה חשוב להם, איך נוח להם ללמוד, להיות גמישים ולהתאים את צורת הלמידה לסטודנטים שלהם.

לגוון בדרכי ההוראה, לחבר את התכנים לחוויה האישית של הסטודנטים, ליצור פעילויות מעניינות, אינטראקציות, דוח שיח ולהפוך את הסטודנטים ללומדים פעילים.

להתעניין בסטודנטים, לנסות לזכור את השמות שלהם ולפנות אליהם בשמם, וקודם לראות את האדם שבכל סטודנט.

והכי חשוב, לאהוב אנשים 🙂

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם