הכירו את סובחי אגבאריה- הסטודנט שהפך לאח אקדמי במחלקה הפנימית של וולפסון

חזרה לדף כתבות

הכירו את סובחי אגבאריה- הסטודנט שהפך לאח אקדמי במחלקה הפנימית של וולפסון

צעירים רבים בישראל מסיימים את התואר הראשון ונשארים ללא עבודה. מסלול ההסבה לסיעוד של האקדמית רמת גן, פותח את האפשרות ללמוד מקצוע מבוקש ומספק בתוך שנתיים וחצי. "בעידן הלא פשוט הזה, הסבה לסיעוד לבעלי תואר ראשון מעניקה ביטחון תעסוקתי ברור"

כמו רבים מהצעירים בישראל, גם סובחי אגבאריה התלבט מאוד לגבי התואר הראשון שלו כשהיה בן 24. הוא מספר שהתחיל לימודים למדעי הרפואה באוניברסיטת תל אביב, אך כבר בסיום השנה הראשונה הבין שהתואר לא עונה על השאיפות שלו ועזב. אחרי התלבטויות ומחשבות לגבי העתיד המקצועי שלו, הלך בהמלצת חברו, למכללה האקדמית רמת גן והתעניין במסלולים השונים.

"היה לי חשוב מאוד לשלב עבודה עם לימודים. באקדמית רמת גן הבינו את זה והמליצו לי על התואר בניהול במערכות בריאות", מספר סובחי. "אחרי הרבה שנים של התלבטויות ולחץ להחליט מה ללמוד – הרגשתי שסוף סוף יש מקום שמבין את הצרכים שלי ויודע לתת להם מענה".

הצטיין במבחן הממשלתי

סובחי התחיל בלימודים לתואר הראשון בניהול במערכות בריאות וסיים אותם בהצלחה. "מיד כשסיימתי החלטתי שאני ממשיך במסלול הישיר של המכללה להסבת אקדמאים לסיעוד. הלימודים היו מרתקים אבל גם עם הרבה מאוד לחץ. אנחנו מסיימים בעצם בשנתיים וחצי מסלול של תואר שלם. היחס האישי במכללה תרם מאוד ליכולת שלי לסיים בהצלחה – הם מקפידים לוודא שכולם מסתדרים ונלחמים על כל סטודנט".

היום, סובחי מחזיק בשני תארים ועובד כבר יותר מחצי שנה במחלקה הפנימית של בית החולים וולפסון. הוא עבר את המבחן הממשלתי שכל אח מוסמך צריך לעבור וקיבל בו את הציון הגבוה ביותר – 95. "אני יכול להגיד שהלימודים במכללה הם אלו שהביאו אותי להצליח ולהצטיין במבחן הממשלתי. הקורסים מכינים אותך בדיוק למבחן ולחיים האמיתיים בתור אח", הוא מספר.

"לא כמו לימודים לתואר סטנדרטי"

בימים אלו, כשמשבר הקורונה עדיין ברקע, נרשמת עלייה דרמטית בהתעניינות בלימודי הסבה לסיעוד בקרב בוגרי תואר ראשון בתחומים שונים. "משבר הקורונה הוכיח לאנשים יותר מכל דבר אחר, שמקצועות הבריאות הם תמיד רלוונטיים ונדרשים", אומר אבינעם לזרוב, מנכ"ל האקדמית רמת גן. "מי שלומד סיעוד ועובר את המבחן הממשלתי לא יכול להיות מובטל – זה מקצוע מאוד נדרש וחשוב".

באקדמית רמת גן פותחים את האפשרות להפוך לאח או אחות אקדמאיים במסלול נוסף למסלול הגנרי הארבע שנתי, "יש לנו מסלולים שונים לתואר ראשון בשנתיים בלבד. בסיום התואר הראשון יכולים הבוגרים להמשיך במכללה למסלול הסבת אקדמאים לסיעוד שאורך כשנתיים וחצי והוא כולל תואר ראשון בסיעוד וגם תעודת אח או אחות מוסמכים לאחר מעבר המבחן הממשלתי של משרד הבריאות. מי שבוחר בשילוב הזה רוכש מקצוע מבוקש ויוצא למעשה עם 2 תארים נחשבים לחיי העבודה, כך שאפשרויות הקידום שלו גם רחבות יותר".

סובחי מספר כי "הגיוון בלימודים מאוד עזר לי. זה לא כמו לימודים לתואר סטנדרטי שכל הזמן לומדים באותו פורמט. כאן, כבר בלימודים נחשפים למקום העבודה העתידי, לומדים את הפרקטיקות ומכירים את הנפשות הפועלות."

עוד הוא מוסיף, כי נפתחו בפניו הרבה דלתות כשסיים את הלימודים וחיפש עבודה. "בזכות ההתנסות בבתי החולים הכרתי כבר את הצוות וידעתי יותר מה אני מחפש ומה חשוב לי בעבודה. כשניתנה לי אפשרות הבחירה בחרתי בוולפסון בזכות האווירה והצוות שכבר הכרתי בלימודים ואני מאוד מאוד מרוצה פה".

"ביטחון תעסוקתי ברור"

מנכ"ל המכללה, לזרוב, מדגיש כי "היום סטודנטים נאלצים להתמודד עם בחירה בין אינספור מקצועות לימוד, אבל אין ספק שכשמסיימים תואר שהוא גם מקצוע, העתיד נראה בטוח יותר. בעידן הלא פשוט הזה שבו אחוזי האבטלה בישראל גואים ואנשים מחפשים מקצוע שייתן להם ביטחון תעסוקתי אבל גם סיפוק אישי – ההסבה לסיעוד היא אופציה נהדרת.

"מי שיש לו תואר ראשון ולא מרגיש שהוא הגיע למיצוי מקצועי, מוזמן לבדוק את המסלול שלנו. יש בו את כל מה שצריך בשביל להגשים קריירה לכל החיים עם ביטחון תעסוקתי ברור".

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם