הכירו את רו"ח עמית קולינסקי, מרצה לתואר ראשון דו-חוגי בניהול ובכלכלה

חזרה לדף כתבות

הכירו את רו"ח עמית קולינסקי, מרצה לתואר ראשון דו-חוגי בניהול ובכלכלה

מרצה בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי בניהול ובכלכלה. עוסק בתחום הפיננסים ניהול, ייעוץ, הדרכה, הנחיה והרצאות כ-17 שנים.

מדוע בחרת ללמוד דווקא כלכלה? 

אישית אני מאוד מתחבר לתחום היצירתי. תמיד התלבטתי בין לימודי ראיית חשבון לבין לימודי אדריכלות. בסופו של יום ההחלטה נפלה על ללמוד לימודי ראיית חשבון. לימודים שכללו כמובן, חלקים חשובים מאוד מעולם הכלכלה, מנהל העסקים, החשבונאות והכספים. מה שעזר לי לבחור בלימודים הללו הוא ההבנה שעולם הכלכלה והכספים פותח פתח רחב ביותר למגוון עצום של התמחויות, עיסוקים וחשוב מכל, מעניק מאגדת כלים חשובים להתמודדות עם אתגרים ניהוליים הנדרשים היום מהמנהל במשק הישראלי. ולאחר מעשה, לאחר שצברתי ניסיון פרקטי רחב כרואה חשבון ויועץ כלכלי המלווה עסקים רבים במשק הישראלי, הבנתי דבר מאוד חשוב – הכלכלה היא אחד הענפים היותר יצירתיים שיש היום. כיועץ כלכלי, המביא עסק מנקודה A לנקודה B היא אתגר לא קטן שמתאפשר אם מבינים את השימוש בכלים הכלכליים.

מדוע כדאי לדעתך ללמוד את התואר הדו חוגי בניהול וכלכלה באקדמית רמת גן?

זוהי בהחלט שאלת השאלות, שוודאי מעסיקה מתעניינים או מתלבטים בהקשר ללימודי הכלכלה והניהול…היכן עליי ללמוד? לאור העובדה שיצא לי ללוות סטודנטים רבים במהלך התואר וגם אחריו בכל הנוגע לייעוץ מנטורי בהתייחס להמשך דרכם. תשובתי היא, שעל המעוניין ללמוד כלכלה, להסתכל על החלק "הקידמי של ציר הזמן" שהולך ללוות את חייו החל מראשית לימודיו. בתחילה יתמלא הסטודנט במרץ ומוטיבציה בראשיתיים של רצון ללמוד, להתקדם ולשאוב ידע. אני מאמין שאת הידע אקדמי ואת התיאוריות המפורסמות והקלאסיות יוכל לקבל במרבית המוסדות. אך נשאלת השאלה, מהו החזון והיעדים שלי כסטודנט? או במילים אחרות "מה אעשה עם כל זאת כשאהיה גדול"?

אם יחקור וידרוש בתוך תוכו הסטודנט, הרבה פעמים יגיע למסקנה, שתכלית הצעד של בחירת התואר והמוסד האקדמי, היא קניית כלים שישרתו אותו בתפקיד כלכלי – ניהולי נחשק ולשם כך דרושה הסתגלות פרקטית!!.

לכן לטעמי, הדבר החשוב ביותר עליו יש להקפיד ואותו יש לבדוק, הוא כיצד מיישמים את התיאוריות האקדמיות ב"חיים האמיתיים", כאשר יוצאים אל העולם הגדול לאחר סיום לימודי התואר ואף במהלכו.

האקדמית רמת גן בכלל ובמסגרת התואר הדו חוגי בניהול וכלכלה בפרט, מקפידה על הטמעה מובנית של התאמות פרקטיות לעולם העסקים, התעשיה, בין השאר בהיבטי פיתוח ויזמות במינון היוצר את התמהיל הנכון ללימודים האקדמיים המקנים מתנה יקרה מפז  – הכנה לעולם הגדול.

תאר רגע של סיפוק מהעיסוק

הרגעים היפים והמתוקים עמם אתה הולך הביתה כאשר אתה מבין שהאסימון נפל לסטודנט בנושא שאתה מנסה להקנות לו. זהו סיפוק בל יתואר. באותו רגע אתה מבין שצומח דור נוסף חדש של בוגרים שיודעים מה הם עושים. מעבר לעבודה השגרתית, בעבר יצא לי להשתתף בפרויקט לימודי של הכשרת נוער בסיכון והבאתו לרכישת השכלה ומקצוע בתחום הפיננסים והשכר. היה עבורי תענוג צרוף לראות את החבר'ה האלה מוסמכים.

מה אתה הכי אוהב לעשות בשעות הפנאי?

לחשוב על משפחתי, לכתוב, לקרוא ולצייר.

אם לא היית מרצה – היית…

שאלה קשה… אולי הייתי מרצה 🙂

התשובה הכי יצירתית שקיבלת מסטודנט במבחן

"שמע עמית. אני עונה על השאלה בבחינה בדיוק כפי שלימדת אותנו באקדמיה. אך אני גם מוסיף בסוגרים תשובה נוספת שמתארת, מה הייתי עושה בפרקטיקה, לפי המלצותיך המעשיות… אשמח שלא  תנקד את הסוגריים אך אשמח לדעת מהי עמדתך בנושא".

מה אתה קורא בימים אלה? אולי סרט טוב שראית לאחרונה? הופעה?

את הספר "הטובה שבמרגלות" מאת אלכס גרליס

מה הופך מרצה למצטיין בעינייך?

להיות רועה עדר ששם את עינו על הגדיים בשוליים.

הפינה הכי אהובה עליך במכללה:

פינת הישיבה

הטיפ שלך לסטודנטים: 

כל מגדל או גורד שחקים בנוי מלבנים…הביטו בלבנים ולא בקצה המגדל.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם