"המטרה היא לתת ידע ייחודי, מהפרקטיקה, שאין בספרים" | הכירו את המרצה רפאל מיארה

חזרה לדף כתבות

"המטרה היא לתת ידע ייחודי, מהפרקטיקה, שאין בספרים" | הכירו את המרצה רפאל מיארה

הכירו את רפאל מיארה, יזם, מומחה להערכת שווי חברות וסטארט-אפים ולניהול הון של חברות פרטיות, ומרצה בקורס "יזמות וסטרטאפים – אסטרטגיות גיוס כספים" בתוכנית ליזמות וחדשנות במכללה.

רפאל, ספר קצת על הקריירה שלך

סיימתי לימודי כלכלה וחשבונאות בצרפת, וחיפשתי משהו שונה מעבודה בבנקים להשקעות. הגעתי לישראל ל-3 חודשים, התאהבתי ונשארתי.

התפקיד הראשון שלי היה כעוזר מנהלת האסטרטגיה של פרסום "אריאלי" , אח"כ עשיתי תואר שני במימון וחשבונאות באוניברסיטת תל אביב ושם גיליתי את תחום הערכת שווי חברות. עבדתי 3 שנים במחלקה הכלכלית של קסלמן וקסלמן, כראש צוות של המחלקה להערכת שווי חברות ומכשירים פיננסיים, והקמתי סטארט-אפ – פלטפורמה לניהול הון של חברות פרטיות והערכת שווי של סטארט אפים וקרנות הון סיכון.
המיזם הצליח, ועד היום כ- 60% מקרנות ההון סיכון והסטארט-אפים משתמשים בפלטפורמה שפיתחנו. לאחר 10 שנים כיזם ומנכ"ל, החברה נרכשה על ידי אלטשולר שחם בנפיט, ואני הקמתי שם את המחלקה הכלכלית.
לפני כשנה וחצי הצטרפתי לחברת ה- Family Office הבינ"ל Binder @ Partner ואני מנהל שם את מחלקתPrivate Equity  .

איך הניסיון שלך בא לידי ביטוי בקורס שאתה מעביר?

בעקבות כל המסלול שעברתי באקו – סיסטם של הסטארט-אפים, יש לי ראיה 360 של כל הצדדים המעורבים. תחילה מהעיניים של ייעוץ כלכלי, אח"כ כיזם וכמנכ"ל – היה לי המזל להיות בין 2% של הסטארט-אפים שהצליחו להגיע מהקמה לאקזיט, באלטשולר שחם חוויתי את נקודת המבט של ה- Corporate, ועכשיו אני מהצד של המשקיעים.
ואת כל זה אני גם מביא לכיתה.

יש לי כיתה מיוחדת. הם שואלים המון שאלות, ומעבר לכל התיאוריות, יש המון דברים פרקטיים שאפשר ללמוד רק מתוך הניסיון, כמו: איך לעניין משקיעים ולגייס את ההון הראשוני, איך לנהל ישיבת בעלי מניות ולענות שם על שאלות קשות, מה קורה אם לא עומדים בתחזית, איך למצוא תוכניתנים כשאין כסף ומתחרים מול חברות ענק שנותנות תגמולים מאוד גדולים, איך לנהל תוכניתנים שבדר"כ יש להם אופי רגיש. את כל הדברים הלא פשוטים האלו, שהם החיים עצמם, אי אפשר למצוא באף ספר, ואני מלמד מתוך הניסיון שלי.

או למשל, בתחום הכלכלי, כשעושים מו"מ עם משקיעים על תנאי ההשקעה, שווי הסטארט-אפ וכל מיני זכויות כלכליות שמבקשים. אם הצדדים לא מבינים את ההשלכה הכלכלית מבחינת דילול וכסף שיתקבל מאקזיטים שיהיו בעתיד, אז אין להם כוח במו"מ. זה ידע שבדרך כלל חסר ליזמים ולקרנות, ובגלל הרקע שלי בהערכת חברות, ובעבודה מולם גם בהשקעות וגם כמפתח הפלטפורמה שמשמשת אותם, אני יכול לתת לסטודנטים את הראיה הרחבה הזו.

עוד היבט שהקורס עוסק בו הוא החדירה לשוק. בארץ אנחנו מאוד חזקים בפיתוח טכנולוגיה, ופעם זה היה מספיק כי חברות אמריקאיות רכשו חברת מוצר. אבל היום אם מישהו רוצה לעשות אקזיט, טכנולוגיה טובה כבר לא מספיקה, כי המשקיעים רוצים לראות גם שיש פיתוח עסקי ולקוחות, ובזה הישראלים פחות חזקים. לפני מוצר או טכנולוגיה, כל משקיע, משקיע קודם באנשים, והמשקיעים מחפשים צוות מוביל עם יכולות משלימות מעולם התכנות והמוצר אבל גם שיווק, מכירות  ורקע כלכלי. השוק היום בעד המשקיעים, אני עובד איתם ורואה הרבה מאוד נתונים של חברות, וכשלא עומדים בתחזית, הרבה יותר קשר לגייס כסף.

ומה הכי חשוב לך לתת לסטודנטים?

הסטודנטים של היום יהיו המנהלים העתידיים של ישראל, וצריך לתת להם את כל הכלים להצליח. במיוחד בסטארט אפ, כשאין את פריבילגיה לעשות טעות, כי המשקיעים לרוב לא נותנים הזדמנות שניה.

אני מקווה שהסטודנטים יאהבו את הקורס ומאמין שהם יצאו ממנו עם הרבה מאוד ידע ייחודי ופרקטי, שהם לא היו מקבלים בשום מקום אחר. זו המטרה שלי וזה הערך המוסף שאני רוצה לתת להם. בינתיים, אני מאוד נהנה, והשבוע אפילו זכיתי שסטודנטית שיתפה וידאו מהשיעור שלי בטיקטוק.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם