הקורונה לימדה אותי שעם יוזמה ורצון – הכול אפשרי | הכירו את המנטור מוטי ריכטר

חזרה לדף כתבות

הקורונה לימדה אותי שעם יוזמה ורצון – הכול אפשרי | הכירו את המנטור מוטי ריכטר

ראיון אישי עם מוטי ריכטר, הזכיין הארצי של פיצה "פאפא ג'ונס", שמשמש כמנטור בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי בניהול וחדשנות ויזמות.

 

אז מי אתה מוטי ריכטר?

אני בן 36 נשוי לחן ואב לדן בן חמש וחצי ואמה בת שנה ושמונה חודשים. אנחנו גרים ברמת גן. יש לי תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בסטטיסטיקה ושרשרת אספקה. אני עובד בענף הפיצריות מגיל 17, רוב השנים ברשת פיצה האט, הקמתי עבור טדי שגיא רשת פיצריות בלונדון, וכיום אני הזכיין הארצי של פיצה פאפא ג'ונס בישראל.

איך עשית את המעבר משכיר לעצמאי, בעל הזיכיון הארצי?

כשחזרנו לארץ, לאחר הולדת בננו הבכור, קיבלתי הצעה מבעלי הזיכיון של רשת פאפא ג'ונס. אחרי מחשבה רבה וניתוח של הסיכונים והשוק, נעניתי לאתגר.
היה מדובר בסיכון לא קטן למשפחה צעירה, בגלל מצב הרשת שהייתה אז בהליכי פשיטת רגל, והעובדה שהייתי צריך להביא הון עצמי של כמיליון שקל מהבית, סכום שאותו גייסתי בעשר אצבעות בעבודה מגיל 17. ההחלטה התקבלה במרפסת שלנו, ביחד עם אשתי, והחלטנו גם שאנחנו הולכים לעשות את זה ביחד – היא כמנהלת השיווק של הרשת ואני כמנכ"ל.
חשוב להבין שההסכם עם רשת פאפא ג'ונס הבינלאומית הוא למעשה התחייבות לפיתוח סניפים. במקרה שלנו, אנחנו עומדים בהתחייבות לפתח 25 סניפים עד סוף שנת 2022 וכרגע נמצאים במו"מ לגבי 25 הסניפים הבאים.

איך הייתה ההתחלה?

בחצי השנה הראשונה עבדנו מאוד בצמוד עם הנהלת הרשת בארה"ב, כדי לקבל מהם את האישור הסופי לזיכיון, וכשהאישור המיוחל הגיע, ב- 11.03.2020, מצאנו את עצמנו מול מציאות של קורונה.

כלומר הקמת רשת בתחום המסעדנות בלב תקופת הקורונה?

כן, בהתחלה הרגשנו שאנחנו בפול גז בניוטרל, אף אחד לא רצה להצטרף לחלום שלנו והיינו צריכים גם לדאוג לזכיינים הקיימים שהיו מאוד בלחץ בגלל הסגרים. אבל בדיעבד, זו הייתה הנקודה הכי טובה להתחיל לעלות ממנה. הרבה אנשים שאיבדו מקומות עבודה בטוחים הבינו שהם חייבים לקחת את עצמם בידיים, והצטרפו אלינו כזכיינים. בנינו סביבנו צוות של אנשי מקצוע וזכיינים שמאמינים במותג, אוהבים אותו, מבינים את הפוטנציאל ורוצים להצליח ביחד. במקביל, המשלוחים פרחו, ואנחנו נערכנו לכך בצורה נכונה, וגילינו שלקוחות יודעים להעריך איכות, עמידה בזמנים וטריות של המוצרים והרכיבים.

ומה הטיפים שלך ליזמים מתחילים?

יזם חייב שתהיה לו יכולת התמדה, והוא חייב גם לדעת לבקר את עצמו ואיך לגרום לעצמו להיות מצוין. חשוב מאוד להאמין במה שאתה עושה, לטווח הארוך, לא לחפש את הפיקים קצרי טווח, אלא לתכנן איך אני ארוויח בעוד 20 שנה. לבנות עסק חזק ויציב, ומכאן תגיע ההצלחה גם בהווה. וכמובן – לייצר אמון, להגיד לאנשים את האמת, ולא לנסות למכור משהו שהוא לא נכון להם.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם