הרצאת אורח של היזם לידור צברי במסגרת חממת היזמות של האקדמית רמת גן

חזרה לדף כתבות

הרצאת אורח של היזם לידור צברי במסגרת חממת היזמות של האקדמית רמת גן

חממת היזמות של האקדמית רמת גן אירחה בשבוע שעבר את היזם לידור צברי, שותף במיזם פורץ דרך, הממזער את הסיכון להצטברות חיידק הליגיונלה בחדרי אמבט ואף זכה בהצעת השקעה בתוכנית "הכרישים".
הפעילות בוצעה במסגרת הקורס "יזמות 360 – סיפורי הצלחה וכישלון" בהנחיית ראש התוכנית, ד"ר אלכסנדר צימרמן.

הסטודנט עמית אזולאי שנכח בהרצאה מספר:

"במסגרת חממת היזמות והקורס "יזמות 360 מעלות" בהנחיית ד"ר אלכסנדר צימרמן, ראש התוכנית לחדשנות ויזמות, זכינו לארח את  לידור צברי, יזם במיזמו הראשון, העוסק בתחום הזיהומים במים בדגש על חיידק הלגיונלה אשר מתפשט דרך האוויר החם בזמן המקלחת. לידור פיתח מערכת של שסתומי סיליקון שימנעו כניסת אוויר אשר נלקחו ממערכת אחרת והותאמו לראש המקלחת, בנוסף בעזרת אנשי מקצוע פיתח יחידת חיטוי בגב ראש המקלחת שתחטא את המים העומדים. לידור רשם פטנט בארצות הברית ובישראל עוד ב- 2016, השתתף בתחרויות חדשנות ואף זכה בפרסים.

לאחר מכן, השתתף עם שותפו לדרך אבירם עמית בתוכנית "הכרישים", אחרי הצגת הרעיון ושינוי המודל העסקי מיצור ושיווק המוצר למכירת שימוש בפטנט לחברות ברזים אשר כבר בהתקשרות עם בתי חולים ומלונות שהם לקוחות הקצה בשלב הזה של הפרויקט, הם קיבלו הצעה להשקעה בשווי של 800 אלף שקל תמורת 40 אחוז מהמיזם.

כרגע המיזם במבחני בטיחות אחרונים ופסע מהקמת החברה והתחלת מכירות.

לידור דיבר על כך שהחלק הכי קשה בלרתום אנשים למיזם שלך הוא לרתום את האנשים הראשונים, אחריהם אנשים מרגישים יותר בטוחים להצטרף אלייך ולשתף פעולה, ולכן הוא מכנה את המצטרפים הראשונים "האמיצים ביותר".

בנוסף שמענו ממנו על מערכת היחסים עם המשקיעים. לידור מספר שגם אחרי לחיצת יד אין זה אומר שהכסף עובר למחרת לחשבון ויש הרבה בדיקות ומסמכים שיש לעבור עליהם בכדי לקבל את הכסף ושתמיד צריך לשכנע ולרתום את המשקיע לרעיון מחדש בכדי שלא יאבד עניין ורצון להשקיע.

עוד דיברנו על רישום פטנט ועל כך שרוב הפטנטים נכשלים- הדרך הטובה ביותר להגן על הפטנט שלך לפי לידור הוא ליצור פטנט כמה שיותר רחב מבלי לפלוש לתחומים של פטנטים אחרים, לרשום את הפטנט גם על תהליכים ולא רק על פרטים טכניים שקל לשנות בכדי לעקוף את הפטנט ובנוסף אם במהלך הפיתוח פיתחת חלק שקשה להבין כיצד הוא עובד גם אם מנתחים את המוצר שלך רצוי לבחון אם לא לרשום אותו בפטנט בכלל ולשמור אותו כסוד כך שלמתחרים ולמשקיעים יהיה קשה יותר להעתיק את המוצר.

לידור הוסיף שפטנט הוא תהליך וההבנה שייקח זמן עד לאישורו מצריך התחשבות בהתקדמות הטכנולוגית הצפויה בזמן הזה בכדי שהפטנט יישאר רלוונטי לכשיהיה מוכן, זאת ועוד ההבנה של היזם שכותבי הפטנטים הם בדרך כלל סוס ששועט קדימה ללא קשר לאיכות הפטנט ויכולתו לעצור מתחרים בצורה יסודית ורחבה חיזקה אצלי את ההבנה כמה חשוב לעשות עבודה יסודית ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל שלבי כתיבת הפטנט.

נקודה נוספת שתפסה את תשומת ליבי בשיחה היא העובדה שלמרות שהיזם בא עם כוונות טובות של הצלת חיי אדם מה שעניין את המשקיעים ואנשי הרכש בחברה הוא כמה כסף יהיה אפשר לחסוך באמצעות המוצר והאם הרגולציה מכריחה את בתי העסק בכלל למצוא וליישם פתרון לבעיה, בלי שני הסעיפים האלה לידור מעיד שהמיזם לא היה מעניין אף אחד וכנראה לא היה מצליח להמריא.

לסיכום, למדנו המון על דרכו של יזם בתחילת הדרך, על רישום פטנטים, על דרכים לקדם את המיזם גם כאשר אין משקיעים עדיין והמוצר לא מוכן לשיווק וגם איך מתגברים על מכשולים פעם אחר פעם וממשיכים קדימה להצלחה. אני רוצה להודות שוב לד"ר אלכסנדר צימרמן על הזמנת יזם שכבר עשה דרך להרצות לנו, למדנו המון ונשמח לשמוע עוד מיזמים נוספים לאורך התואר."

לצפייה בהשתתפותו של לידור צברי בתוכנית "הכרישים" לחצו>>

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם