"זה תואר שנותן המון כלים, בואו עם ראש פתוח" | הכירו את ד"ר אורי זקס

חזרה לדף כתבות

"זה תואר שנותן המון כלים, בואו עם ראש פתוח" | הכירו את ד"ר אורי זקס

הכירו את ד"ר אורי זקס, שהתמנה לאחרונה לתפקיד ראש התוכנית לתואר ראשון בכלכלה, במסלול דו-חוגי בניהול וכלכלה.

ד"ר זקס, ספר קצת על עצמך

אני אבא של נועה, בת 8 וחצי, מתגורר בעפולה ועוסק בתחום הכלכלה באקדמיה לכל אורך הקריירה שלי. יש לי תואר ראשון ושני מאוניברסיטת בן גוריון ודוקטורט מאוניברסיטת תל אביב, כשסמסטר אחד מהתואר עשיתי באוניברסיטת קולומביה. בנוסף למכללה האקדמית אני מלמד גם באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטת חיפה, ובעבר לימדתי באוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת תל-אביב וגם באוניברסיטת פנסילבניה.

אני מתמחה בשוק העבודה – בהשקעה בהון אנושי, איך מחליטים כמה להשקיע בהון אנושי? למה יש הבדלים בין גברים ונשים? דרך זה הגעתי גם לתחום של בעיית האינפורמציה בשוק העבודה כשהמעסיק לא יודע עד כמה העובד טוב ומהי התפוקה שלו.

למי לדעתך מתאים תואר ראשון בכלכלה?

התואר מתאים גם לאנשים שרוצים לעבוד בכלכלה למשל בממשלה, בבנקים, בחברות ביטוח, בשוק ההון, ובמקומות נוספים וגם לכאלו שעוד לא לגמרי יודעים במה ירצו לעבוד. היום בכל חברה גדולה יש קיימים תפקידים שמצריכים ידע בכלכלה והיתרון של המסלול שלנו הוא שמקבלים גם ידע בכלכלה וגם ידע בניהול, שרלוונטי לכל מי שירצה לעבוד במשרות ניהוליות.

כמי שצמח באקדמיה, מה אתה הכי אוהב בהוראה?

אני אוהב את הקשר שנוצר עם הסטודנטים ואת הדיונים המפרים.

עד כמה הלימודים במסלול מסונכרנים עם השינויים בכלכלה העולמית?

המודלים הכלכליים עצמם לא משתנים אבל השוק והסביבה משתנה. למשל כלכלת ישראל שמבוססת היום על הייטק וייצוא, שונה מאוד מהכלכלה הישנה שהייתה כאן פעם, או אפילו העובדה שניתן היום לעבור בנק בלי לצאת מהבית, משפיעה על התחרות ביניהם ועל מה שהם מציעים. דוגמה נוספת – אני עצמי הופתעתי לאחרונה לגלות שהבנקים בישראל נותנים כעת ריבית גבוהה יחסית על פיקדונות, ביחס לארה"ב.

לכן אנחנו דואגים כל הזמן לעדכן את תכני התוכנית והקורסים מול השינויים במשק. לדוגמה השנה עדכנו את הקורסים על שוק ההון וכלכלת ישראל והוספנו קורס במימון ציבורי שמנתח לעומק את ההשפעה של צעדי מדיניות שונים כמו מיסוי על הכלכלה.

עוד שינוי שעשינו קשור לכך שכלכלנים יותר מתבססים היום על נתונים ולכן הוספנו תכנים לקורס האקונומטריקה.

ואיזו עצה יש לך לסטודנטים שמתחילים ללמוד כלכלה?

העצה שלי לסטודנטים להגיע עם ראש פתוח, לא להינעל מראש על התחום שבו יעסקו בתוך הכלכלה. אני בזמנו מאוד רציתי לעסוק בתחום שוק ההון ולבסוף ממש התאהבתי בכלכלת עבודה. התואר באמת נותן המון כלים אז תתחילו ותראו לאיזה כיוון אתם רוצים להתפתח.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם