"זו חוויה שהעשירה אותי ונסכה בי ביטחון שגם אני יכול להצליח" | הביקור של עמית הדר אזולאי בחברת Innoviz

חזרה לדף כתבות

"זו חוויה שהעשירה אותי ונסכה בי ביטחון שגם אני יכול להצליח" | הביקור של עמית הדר אזולאי בחברת Innoviz

מתי יצא לכם להיפגש עם מנכ"ל של חברה ששווה 740 מיליון דולר ולקבל ממנו עצות זהב על איך תוכלו לחסוך, כיזמים, הרבה מאוד כסף וזמן?
לסטודנטים לתואר ראשון דו-חוגי בניהול ובחדשנות וביזמות זה קרה במסגרת ביקור שערכו בשבוע שעבר בחברת Innoviz הישראלית שפיתחה טכנולוגיות חיישני תנועה בין המתקדמות בעולם.
הסטודנטים בתוכנית נהנים ממפגשי שטח רבים עם יזמים מובילים. הפעם, כחלק מהסיור בחברה, הם השתתפו גם בהרצאתו המרתקת של המנכ"ל והמייסד, עומר כילף, על איך בונים חברה ששווה כמעט מיליארד דולר, על הקשיים, על הניצחונות ועל חוזה של מעל מיליארד דולר עם BMW. ההשתתפות הייתה ערה, והדיון המשיך גם לשיטות ניהול מתקדמות של חברת סטארט אפ.

 

 

הסטודנט עמית הדר אזולאי מספר על הביקור החווייתי:

"כולנו נפגשנו במשרדי אינוויז בראש העין. המשרדים ממוקמים בתוך קמפוס מרשים וחדש, מאוד התרשמתי מעיצוב המקום, השפע, הגודל ומרחבי העבודה המשותפים, הרגשתי שהכול עוצב בכדי להגיד ״אנחנו אולי חברה צעירה יחסית, אבל אנחנו חברה רצינית ואנחנו כאן כדי להישאר״.

עומר כילף, מנכ״ל אינוויז, ליווה אותנו לאחד מחדרי הישיבות המרווחים ואחרי הפסקת קפה קצרה עומר התחיל להסביר לנו קצת על החברה: אינוויז היא חברה שמייצרת חיישני לידאר למכוניות אוטונומיות, או במילים פשוטות יותר המערכת של אינוויז מנתחת את המשך הדרך של הנהג באמצאות חיישן מתוחכם פרי פיתוחם וכך יכולה להעריך היכן נמצאות מכוניות אחרות, עמודים והולכי רגל ביחס למכונית.

לפי דבריו של עומר, כבר ב- 2023 רכב אוטונומי 3  Lשל B.M.W שמשתמש בלידאר יעלה על הכביש וגם שירות היסעים אוטונומי 4L שיבצע שאטלים אוטונומיים במדינות שונות באירופה.

עומר סיפר לנו על תחילת דרכו ועל כך שהוא תמיד רצה לפתוח חברת סטארט-אפ ולכן אחרי השירות הצבאי ביחידת 81 הוא התחיל לעבוד בחברות סטרטאפ כדי להבין טוב יותר את עולם ההייטק ובמה הוא שונה ממה שהוא חווה עד עכשיו בשירות הצבאי.

לאחר מספר שנים בכמה חברות סטארט-אפ עומר החליט שהוא מוכן לדרך עצמאית, ועיון קצר במגירת הרעיונות שלו גרם לו לחשוב על שיפור מוצר קיים – Lidar. הלידארים היו קיימים עוד לפני אינוויז אבל הם היו ענקיים, עלו המון כסף ולא היו הכי יעילים וזה מה שעומר רצה לפתור.

עם רעיון ואמביציה להקים משהו משלו עומר התפטר מהעבודה הנוחה והמתגמלת שהייתה לו ויצא לדרך. הכוכבים כאילו הסתדרו לאינוויז וכבר בהתחלה עומר פגש משקיע ראשון דרך פגישה שאורגנה על ידי חבר. לעומר שהיה רק רעיון כללי ביד ולכן חשש מאוד מהפגישה עם מישהו כל כך בכיר בתחום ההשקעות הרכב. עומר ביקש שהיא לא תתנהל כשיחת משקיע-יזם רגילה אלה שתתנהל יותר כמו שיחת סלון עד כמה שאפשר וללא מצגת. כבר שבוע לאחר מכן עומר היה עם צ'ק של מיליון דולר מאותו משקיע ומהר מאוד אינוויז גייסה עוד 8 מיליון דולר והמיזם התחיל לנוע.

במהלך סבב הגיוסים הראשון, עומר הגיע לשתי תובנות שלדעתו יוכלו לחסוך ליזמים צעירים המון זמן וכסף ושווה להתעכב עליהן:

  1. פנייה למשקיעים מעולם התוכן שאליו הסטארט-אפ מכוון – משקיע שלא מבין בטכנולוגיה שמוצעת לו הרבה פעמים לא ישקיע או ייתן הערכה לא נכונה לגבי הערך של הרעיון ולכן עומר ממליץ לפנות רק למשקיעים שמבינים בתחום.
  2. שיחה אישית עם המשקיע – השיחה יכולה לפעמים להכריע ולכן עומר מציע להתעכב כמה שיותר בשיחה עם המשקיע על צוות היזמים: מי הם, מה הם כבר עשו ולאן הם רואים את הטכנולוגיה הספציפית מתפתחת. לדעתו שיחה כזאת היא הרבה יותר משכנעת ומוכרת

מאשר הקראת נתונים יבשים ממצגת.

לאחר סבב גיוסים מוצלח עומר התחיל לאסוף סביבו צוות של 18 איש מהמוכשרים ביותר בתחומם. הוא גם מספר שבהתחלה כשהמיזם עוד היה בחיתוליו היה לו קל לגייס אנשים טובים כי כולם רצו להיות חלק ממשהו חדש וחוש ההרפתקנות הכריע אותם וגרם לאנשים הרבה פעמים להעדיף סטארט-אפ קטן אפילו שהוא בלי מוצר או פתרון טכנולוגי ביד על פני שטף של הצעות עבודה.

יחד הם פנו לGM , מעצמת הרכב, וביקשו מהם לשלוח מפרט של מה הם היו רוצים בתוך חיישן Lidar שלהם. עומר והצוות החדש נחרדו מכמות ואיכות הדרישות שהם קיבלו מהחברה ובהתחלה היו לצוות הרבה ספקות, ולא ידעו אם הם יוכלו לעמוד בדרישות.

יותר מכך, סיפר לנו המנכ"ל שאחד מהיועצים היותר מבוגרים מבין חברי הצוות, איש שכיהן בדירקטוריונים של כמה וכמה חברות ועל שמו רשומות כמה הצלחות בעולם ההייטק ניגש למשרדו ואמר לו שאין סיכוי שזה יצליח, כל הכבוד על הניסיון אבל שעדיף לו להחזיר את הכסף למשקיעים ולצמצם הפסדים.

וזה הרגע בסיפור שבאמת ״תפס אותי״ – להמשיך קדימה גם כשאין לך פתרון לבעיות ענקיות שיהיו בהמשך הדרך, כאשר אנשים עם יותר ניסיון וידע ממך אומרים לך שלא תצליח וכל כך הרבה אנשים וכסף תלויים בך, זאת באמת הגדולה של היזם.

עומר שיתף אותנו שהאמונה במה שהוא עושה ובזה שהוא באמת יכול להביא לשינוי, היא זו שעזרה לו להמשיך, כמובן שעם פיק ברכיים מדי פעם כשצצה לה בעיה חדשה.

אינוויז המשיכה לגדול ולהתפתח וב-2017, שנה אחרי הגיוס הראשון וההקמה, היא גייסה עוד 73 מיליון דולר ולאחר מכן חתמה על חוזים עם יצרני רכב כגון פולקסוואגן ו- B.M.W והפכה לחברה ציבורית.

אינוויז היא משתתפת קבועה בתערוכת SEC היוקרתית והמנכ"ל שלה מאמין שזו אחת הסיבות המרכזיות להצלחתה, עבודה עם דד ליין כל כך משמעותי וחשוב דוחף את כל הצוות לעבוד קשה יותר ולהספיק יותר במטרה לעמוד בזמנים, עומר מוסיף שכאשר העובדים רואים אותו משקיע ועובד לפעמים כל הלילה כדי שהמוצר יהיה מוכן בזמן לתאריך הנקוב הם נותנים מעצמם יותר וגורמים לדברים שנראו בלתי אפשריים להיות מוכנים ובזמן.

נקודה מעניינת שדנו לאחר מכן עם ד"ר צימרמן, היא הבחירה של החברה לפנות רק לחברת הרכב GM לשם קבלת מפרט וצפיות מהמוצר ולא לכמה שיותר חברות רכב – ניתוח של מספר מפרטי דרישות מכמה יצרני רכב שונים היה יכול לעזור לאינוויז להעריך מה כל שוק הרכב היה רוצה לקבל על ידי מציאת הדרישות החופפות אצל כולם והתמקדות בהן.

בשיטת עבודה זו החברה הייתה יכולה לענות על יותר דרישות של יותר יצרני רכבים ולהגדיל את הסיכוי שחברה שכזאת תבחר בה כספקית למוצר ולא בחברה אחרת, למרבה האירוניה GM, עד כמה שהבנו, היא בכלל לא לקוחה של אינוויז כיום, למרות שהחברה בנתה את המוצר בכדי שיעמוד בכל הדרישות של יצרנית הרכב.

בסיום ההרצאה עומר ליווה אותנו אל הלובי המרכזי של החברה, שם היה חיישן לידאר פעיל לחלוטין שאפשר לנו להתנסות ולהתרשם מהטכנולוגיה בעצמנו, החוויה הייתה ייחודית וסייעה לנו להבין מה צופן העתיד בתעשיית הרכב האוטונומית.

לסיכום, הביקור היה מאוד חווייתי, לשמוע ממקור ראשון את עומר מספר על הקשיים ועל הדרך שלו להצלחה העשירה אותי מאוד ונסכה בי ביטחון שגם אני יכול להצליח וגם אם יופיעו קשיים שלא תמיד נראים פתירים באותו הרגע להאמין בעצמי ובמוצר, זאת דרכו של היזם להצלחה.

ברצוני להודות לעומר כליף מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות שאירח אותנו עם המון סבלנות ורצון לתרום מהידע שלו, לד"ר אלכסנדר צימרמן ראש התוכנית שיזם ואירגן את המפגש מחוץ לשעות הלימודים, ולאקדמית רמת גן שאפשרה את המפגש הזה ונתנה את תמיכתה."

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם