"חשוב לנו להביא מרצים מהשורה הראשונה, עם הרבה מאוד ניסיון מעשי" | הכירו את ד"ר יובל וייס

חזרה לדף כתבות

"חשוב לנו להביא מרצים מהשורה הראשונה, עם הרבה מאוד ניסיון מעשי" | הכירו את ד"ר יובל וייס

הכירו את ד"ר יובל וייס שנכנס לאחרונה לתפקיד ראש התוכנית לניהול במערכות בריאות לתואר ראשון

 יובל, ספר לנו קצת על עצמך

אני יליד ירושלים, נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר כיום בתל אביב. אל תחום הרפואה הגעתי לאחר שבמסגרת השירות הצבאי התנדבתי לקורס חובשים, הגעתי בלי שום רקע והתאהבתי במקצוע. סיימתי את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון, התמחיתי בהרדמה בהדסה עין כרם ושילבתי שירות כרופא בצה"ל עם עבודה כמרדים בהדסה.

התפקידים הפיקודיים שמילאתי בצבא הסיטו אותי מההרדמה למינהל רפואי. כשפרשתי משרותי הצבאי עברתי להנהלת ביה"ח הדסה. בתחילה שימשתי סגן מנהל בי"ח הדסה עין כרם, ובמהלך תפקידי זה למדתי באוניברסיטה העברית לתואר מוסמך בבריאות הציבור. בשנת 2008 מוניתי להיות מנהל ביה"ח הדסה עין כרם, תפקיד אותו מלאתי במשך 6 שנים.  בשנת 2015 עברתי לקופ"ח מאוחדת שם שימשתי בהתחלה כרופא מחוזי ובהמשך כמנהל מחוז ירושלים. מתחילת התפרצות הקורונה ועד לפני כחודש הייתי המנהל הרפואי של משל"ט הקורונה בקופ"ח מאוחדת. כיום אני עוסק בגיבוש מודלים לטיפול בבית בחולים כרוניים בעיקר חולים הסובלים ממחלות ריאה כרוניות וכן חולי ואי ספיקת לב.

במכללה, אני מרצה משנת 2015, ולפני כחודש מוניתי לתפקיד ראש התוכנית לתואר ראשון בניהול במערכות בריאות.

מה כוללת התוכנית?

התוכנית מכשירה אנשים לתפקידי ניהול במערכת הבריאות ובכלל זה בבתי חולים, בקופות חולים ובמוסדות גריאטריים.

חשוב לנו להעניק לבוגרים את הידע הנדרש לתפקידי ניהול במערכת הבריאות, לכן התוכנית כוללת קורסים שעוסקים במערכת הבריאות כמו מבנה מערכת הבריאות, רישום וקידוד רפואי, טעימות מקורסים מקצועיים כמו גנטיקה ובריאות הציבור, וגם כלים ניהוליים כלליים כמו: איך מנהלים תקציב, שיווק, מערכות מידע ניהול משאבי אנוש ועוד.

התוכנית מתפרשת על פני שנתיים (6 סמסטרים, כולל סמסטר קיץ), לומדים כ- 300 סטודנטים ב- 80 קורסים המועברים על ידי 50 מרצים.

מה מייחד את התוכנית?

מה שמייחד את המסלול שלנו זו הרמה הגבוהה של הלימודים ונבחרת מרצים ומרצות מצוינים שגם אנחנו, כהנהלה, וגם הסטודנטים – מעריכים. אנחנו תמיד דואגים להביא מרצים מהשורה הראשונה, כל אחד ואחת עם התמחות ותואר מתקדם בתחומו, ועם הרבה מאוד ניסיון. הניסיון המעשי הוא קריטי והכרחי בהרבה ממקצועות הבריאות, ולכן חשוב מאוד ללמוד לא רק מהספרים ומהאינטרנט אלא גם מניסיונם האישי של אנשים שעובדים איש איש במקצועו מזה שנים, ושגם יודעים ללמד היטב, כי לא כל בעל מקצוע יודע גם להיות מרצה מרתק.

ומה הדגשים שלך, כראש התוכנית?

אנחנו משתדלים להיות מאוד קשובים וללכת לקראת הסטודנטים אך יחד עם זאת מקפידים לא לרדת ברמה האקדמית.

אנו לא קופאים על השמרים ובוחנים מפעם לפעם את התאמת הקורסים והתכנים למציאות במערכת הבריאות ועכשיו עם כניסתי לתפקיד ראש התוכנית הקמנו מועצת תוכנית ונבחן האם תוכנית התואר עדכנית והאם יש צורך בשינויים. אנחנו מכירים היטב את מערכת הבריאות על רבדיה השונים, יודעים מה קורה בשטח, ושמים דגש על קורסים העוסקים במערכת הבריאות במובן הרחב ביותר שלה, כדי לתת לסטודנטים שלנו את הכלים להיות מנהלים יותר טובים.

איזו עצות והמלצות יש לך לסטודנטים ולבוגרים?

רוב האנשים שאנחנו מכשירים יעבדו עם אנשים, ומי שאין לו חמלה – לא יכול לעבוד במערכת הבריאות, בתפקיד מול אנשים. רוב האנשים פונים למערכת הבריאות כשהם במצוקה ובמחלה, והתפקיד שלנו הוא לעשות הכול כדי לעזור למטופל שנזקק לשירותיה של מערכת הבריאות ולתת לו טיפול מקצועי בתחומים המנהליים והמקצועיים או כל שירות אחר, עם המון אמפטיה וסימפטיה.

 

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם