כלי בינה מלאכותית – חלק ב' | מדריך לסטודנטים באקדמית רמת גן | אור דניאל

חזרה לדף כתבות

כלי בינה מלאכותית – חלק ב' | מדריך לסטודנטים באקדמית רמת גן | אור דניאל

מדי יום אנו עדים לכלים בינה מלאכותית הצצים כפטריות לאחר הגשם. חלקנו מתנסים כמה שאפשר בכלים אלו ונשלטים בפחד מהחמצה FOMO (Fear of missing out). אבל, במציאות הזו של 'הצפת כלי בינה מלאכותית' אין לנו יכולת באמת לבדוק כל כלי בינה מלאכותית ומה מתאים לצרכים שלנו בלימודים האקדמיים. לכן, באנו לעשות לכם סדר ונציג כלים מתקדמים לצרכים המגוונים שלכם הסטודנטים. רגע לפני, מומלץ לקרוא את הכתבה הקודמת בקישור כאן ואז לחזור.

כלי חקר

נתחיל בכלי Elicit הנחשב למנוע חיפוש המאפשר מציאת מאמרים אקדמיים בצורת חיפוש לפי שאלת מחקר, רשימת מושגים ואפילו מאפשר למצות מידע ממסמכי PDF. ניתן בקלות לייצא את הנתונים לקובץ CSV (פורמט אקסל). הכלי הבא researchrabbit מאפשר לחקור מילות מפתח/מאמר שבחרתם. לפי הבחירה שלכם הוא ייצור חיפוש של עבודות מחקר דומות ברשת הקשרים ויזואלית (ראו תמונה למטה). הייחודיות של כלי researchrabbit הוא בהקשרים והקלות בה ניתן לראות את המאמרים השונים. בנוסף, הוא מתממשק עם ZOETRO שהוא כלי המוגדר 'עוזר המחקר האישי שלך' שכדאי להשתמש בו בכל תהליך חקר אקדמי. בונוס: הכלי perplexity מומלץ מאוד והוא מאפשר לחפש מידע, שאילת שאלות והתשובות שתקבלו מציגות גם את המקורות בצורת קישורים עליהם הכלי התבסס בכתיבת התשובה (מאוד רלוונטי וחשוב עבור מחקר).

 

תמונה של כלי החקר Elicit

כלי ארגון ידע

קפצנו לכלי 'ארגון ידע' הממשיך את 'כלי החקר' בצורך שלנו לארגן את הפריטים שמצאנו. התחלתי לדבר בפסקה הקודמת על ZOETRO שכדאי מאוד להכיר ולהשתמש עבור כל עבודת מחקר. ZOETRO היא תוכנה המותקנת במחשב (חשוב ורצוי גם להתקין את תוסף הכרום של הכליzotero-connector ) המאפשר ברגע שמצאת מאמר ברשת ללחוץ על התוסף והוא כבר ישלוף את המאמר ישירות לZOETRO. בנוסף, מאפשר שיתוף עם קולגות, קטלוג לפי תיקיות, סיכום והדגשה על גבי המאמרים וגם בכתיבה במסמך וורד תוכלו לצטט ישירות וליצור ביבליוגרפיה בצורה אוטומטית (יותר ממליץ, שינה את חיי). תכירו את Scribbr כלי ורסטילי עם מספר פיטצ'רים. אבל, אפנה אתכם ליכולת שלו המאפשרת ליצור Citation (פריטי ביבליוגרפיה לפי כללי APA) בקלות של העתק-הדבק של קישור או שם המאמר. בונוס: הכלי Notion איתו תוכלו ליצור 'לוח משימות' ולנהל את כל המשימות והמידע שלכם בתוך הלוח. חשוב מאוד להציב יעדים עם זמן מוגדר לכל משימה. בעזרת קצת דמיון (ושימוש בטמפלטים) תוכלו לייעל כמעט כל תהליך שאתם מבצעים. חשוב לציין כי רק בגרסה בתשלום יש יכולות בינה מלאכותית.

 

תמונה של כלי ארגון ידע

אסיים בכלי בעל יכולות מגוונות SCISPACE המאפשר חיפוש מקורות, העלאת מאמרים (PDF) ואפשרות להתכתב עם COPILOT ולקבל תשובות מהמאמר (גם בעברית, שימו לב להגדיר למעלה מימין 'עברית'). בנוסף, הכלי מאפשר לקבל הסבר על נוסחאות מתמטיות, יכולת מעניינת נוספת הוא 'ניסוח מחדש' (Paraphraser) במקרה ותרצו לנסח מחדש את מה שכתבתם (כלי נוסף ששווה להכיר עם פיטצ'ר דומה הוא WORDTUNE).

 

תמונה של הכלי SCISPACE

 

 

כל שנשאר לי הוא לסיים במשפט סופר רלוונטי "בינה מלאכותית לא תחליף אתכם בעבודה אלא אדם שיודע להפעיל בינה מלאכותית יחליף אתכם". לכן, כבר בשלבים המוקדמים ביותר בחייכם מומלץ כי תסגלו מיומנויות שימוש בבינה מלאכותית במשימות היומיומיות שלכם. שימוש בכלי בינה במהלך הלמידה בתואר תסייע לכם לבצע את המשימות העומדות לפניכם בצורה יעילה ומהירה הרבה יותר. חשוב לזכור להפעיל 'חשיבה ביקורתית' בשימוש בבינה מלאכותית וכן הסתכלות אתית שכן חשוב להשתמש בבינה מלאכותית במידה הנכונה על מנת לסייע לכם ללמוד. אבל, לא במקומכם.

תמונה של אור דניאל כותב המאמר

אור דניאל

ארכיטקט למידה, חוקר וחדשן בטכנולוגיות למידה הבעלים של אתר Learntech.co.il. ביום יום מנהל למידה ופיתוח ארגוני בחברה גלובלית. פרסמתי בשנת 2021 ספר עיון מקצועי בעולם הלמידה בשם 'למידה אבולוציונית' להורדה בחינם כאן. בעל תואר שני בטכנולוגיות למידה, תעודת הוראה, הכשרות גוגל, סייבר ועוד. בעברי ניהלתי מחלקות למידה בהייטק ועסקים גלובליים, שימשתי כקצין חקר ופיתוח הדרכה בחיל האוויר, ניהול תכניות רובוטיקה בטכניון וניהול מרכז ליזמות. יש לי בלוג 'נגיסי ידע' ואת הפודקאסט 'רעב לידע פודקאסט עם אור דניאל'. ייסדתי את קהילת 'טכנולוגיות למידה בהישג יד' בפייסבוק המונה מעל ל- 9,500 חברים, ערוץ הטלגרם הגדול בישראל העוסק ב- 'טכנולוגיות למידה' המונה למעלה מ-1,500 מנויים.

 

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם