"כשאתה יודע שעשית למישהו שינוי, אתה הולך לישון טוב בלילה" | הכירו את הבוגר רג'א אעסלה

חזרה לדף כתבות

"כשאתה יודע שעשית למישהו שינוי, אתה הולך לישון טוב בלילה" | הכירו את הבוגר רג'א אעסלה

שיחה עם רג'א אעסלה, סגן אח אחראי בשיקום גריאטרי ואח אחראי שיקום מיני בבית חולים רעות. רג'א, בן 30, בוגר התוכנית לסיעוד באקדמית רמת גן, תושב עראבה, נשוי לאיסרה ואב לשני בנים.

רג'א, איך הגעת לעיסוק במקצוע הסיעוד?

עבדתי ככוח עזר בבי"ח "רעות", ודרך זה נחשפתי לעבודת האחים והאחיות, התרשמתי מהנתינה המדהימה שלהם, והחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות. נרשמתי ללימודים באקדמית רמת גן וממש הופתעתי מהרמה הגבוהה של המרצים, ומהתמיכה של הסגל האקדמי, ההנהלה והצוות כולו שמאוד מתחשב בסטודנטים. הלימודים היו מאוד מספקים עבורי ואני זוכר לטובה במיוחד את חליל אכתילאת שהכין אותנו לקורסים הממשלתיים.

במהלך הלימודים המשכתי לעבוד ב"רעות" וכשסיימתי והוסמכתי עשיתי סבב בכמה מחלקות ומאוד התחברתי לשיקום. התחלתי כאח מהשורה ואחרי שנה וחצי התקדמתי לתפקיד של אחראי משמרת. סיימתי לימודי על בסיסי בשיקום, לצד קורסים נוספים (מודולה), והוסמכתי גם כמדריך קליני. לפני כשנה וחצי הוחלט לאחד את 2 מחלקות השיקום, ניגשתי למכרז לתפקיד הסגן, האחראי עלי המליץ, והתקבלתי.

ספר קצת על העבודה בשיקום גריאטרי ובשיקום מיני

בשיקום גריאטרי אנחנו עובדים בעיקר עם חולים מעל גיל 65, לאחר שבץ מוחי או החלפה של מפרק בירך או בברך, והסיפוק של לקבל מטופל על כיסא גלגלים ואחרי חודש וחצי או חודשיים לראות אותו משתחרר כשהוא עומד על הרגליים הוא עצום.  אנחנו עובדים בצוות שמורכב מ…וכולם יחד עובדים על אותו מטופל, בונים לו תוכנית שיקום רב תחומית ומתקדמים לפיה.
מקרה מאוד מרגש שאני זוכר הוא שהגיע למחלקה שכן שלי, אדם ערירי שנפל במדרגות ושבר את מפרק ירך שמאל. הוא עבר ניתוח ולא היה לו אף קרוב שיטפל בו. ליווינו אותו בשיקום וכשהוא השתחרר מבית החולים אני לקחתי אותו הביתה, ואני שומר אתו על קשר עד היום.

בנוסף, אני עובד יומיים בשבוע במרפאה לשיקום מיני של פרופסור רפי סירוטי. למדתי אצלו טיפול מיני, במשך שנתיים, ואנחנו עובדים עם מטופלים שהתפקוד המיני שלהם נפגע מפגיעה נוירולוגית קשה, לרוב בצבא, וגם עם חולים גריאטריים ומחלימים מסרטן, כשהשיקום נעשה בלווי פסיכולוגי.

איזו עצה היית נותן לסטודנטים שלומדים היום סיעוד?

הייתי אומר להם שתחום הסיעוד הוא מאוד מאוד רחב, יש המון אפשרויות ומי שהתחום מעניין אותו בטוח ימצא בו את המקום שיתאים לו.

ומה הלאה? לאן היית רוצה להתקדם?

אני מאוד מאוד אוהב את העבודה שלי ב"רעות". אני מתגורר בצפון הארץ, ונוסע מדי יום שעה וחצי לכל כיוון, אבל העבודה נותנת לי המון כוח וכשאתה יודע שעשית למישהו שינוי לטובה היום, אתה הולך לישון טוב בלילה. בהמשך הדרך הייתי רוצה להגיע לתפקיד של אח כללי ולהתקדם לעוד תפקידים ניהוליים, שבהם רואים את כל המערכת מלמעלה.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם