להשתלב בהצלחה בשוק העבודה ולספק פתרונות מולטי-דיסציפלינאריים| ראיון עם ד"ר קרן תורג'מן לופו

חזרה לדף כתבות

להשתלב בהצלחה בשוק העבודה ולספק פתרונות מולטי-דיסציפלינאריים| ראיון עם ד"ר קרן תורג'מן לופו

ראיון עם ד"ר קרן תורג'מן לופו, ראש התוכנית לחברה והתנהגות באקדמית רמת גן, לרגל קבלת ההסמכה הקבועה לתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי במשאבי אנוש ובחברה והתנהגות.

ד"ר קרן תורג'מן לופו, ברכות על ההסמכה. תוכלי לספר על התכנית?

תודה רבה. התכנית בחברה והתנהגות נפתחה לפני כארבע שנים והיא נלמדת במתכונת דו-חוגית, בשילוב עם התוכנית למשאבי אנוש. התכנית כוללת קורסים בתחומי הפסיכולוגיה והסוציולוגיה לצד קורסים בתחומים הארגוניים, בהם: סוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה תעסוקתית וחברתית, מנהיגות וחדשנות טכנולוגית וחברתית בארגונים, מגמות חדשות בשוק העבודה ועוד. המטרה היא להקנות לבוגרים ידע נרחב, מגוון ועדכני בתחומי הדעת השונים במדעי החברה, וגם לא פחות חשוב, לשפר את המיומנויות והיכולות שלהם – למשל, לפתח את יכולותיהם להבין ולהסביר תופעות אנושיות, להיות בעלי יכולת לזהות ולנתח מגמות ותהליכים ארגוניים וחברתיים, לחשוב באופן ביקורתי, לבחון ולבקר מצבים מנקודת מבט רחבה, להיות בעלי מודעות ורגישות לדילמות חברתיות שונות ולהציע פתרונות מולטי-דיסציפלינריים לסוגיות אנושיות, חברתיות וארגוניות – מחקרים מראים שהיכולות הללו הן מאד חשובות להצלחה בעולם העבודה המשתנה באופן תדיר.

בוגרי התכנית יכולים להשתלב במגוון תפקידים, כמו בתפקידי ניהול המשאב האנושי על כל תתי ההתמחויות שבו: הדרכה, גיוס והערכת עובדים, רווחה ויחסי עבודה, פיתוח עובדים, וההסמכה מהמל"ג מעידה על כך שהתוכנית היא ברמה אקדמית גבוהה, עם סגל איכותי מאד של מרצים, מומחים בתחומם, שרואים את הסטודנטים והצלחתם חשובה להם.

איך אתם מתאימים את התוכנית לשינויים בעולם העבודה?

השינויים הרבים בעולם העבודה מעצימים את הביקוש לעובדים בעלי תשתית ידע רחבה הכוללת העמקה בדיסציפלינות שונות במדעי החברה. בהתאם לכך, לצד הנושאים התיאורטיים, בתחומי הדעת השונים, הנלמדים בתכנית (פסיכולוגיה, סוציולוגיה ומשאבי אנוש), אנחנו ממשיכים לפתח ולהעשיר את התוכנית בתכנים עדכניים – למשל, בנושאים הקשורים לחדשנות טכנולוגית בארגונים ולמגמות חדשות בשוק העבודה – המטרה היא שהסטודנטים יקבלו ידע וכלים מעשיים שיתרמו להם גם בקריירה וגם בלימודים מתקדמים. בהקשר זה, מאוד משמח לראות בוגרים שהשתלבו והתקדמו בעולם העבודה, וגם כאלה שממשיכים לתארים מתקדמים, כמו לתואר שני בייעוץ ארגוני.

ספרי קצת על הדרך המקצועית שלך

הצטרפתי למכללה לפני כ- 4 שנים  ובשנתיים האחרונות אני משמשת כראש התוכנית לחברה והתנהגות. יש לי תואר שני M.B.A מהפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון, דוקטורט מהפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה, והשלמתי פוסט-דוקטורט בפקולטה לניהול, ע"ש קולר, באוניברסיטת תל אביב. כיום, בנוסף להיותי חברת סגל  אקדמי בכיר במכללה, אני עמיתת מחקר באוניברסיטת חיפה. המחקרים שלי מתמקדים בתחומי התנהגות ארגונית וניהול משאבי אנוש, ואני מאוד שמחה להעביר את הידע לסטודנטים במכללה.

ומהן ההמלצות שלך לסטודנטים ולבוגרים?

לסטודנטים לעתיד אני ממליצה לבחור מסלול שיעזור להם להתקדם בעולם העבודה, ולא פחות חשוב – מסלול  שמעניין אותם, כדי שגם יהנו מהלימודים. לסטודנטים שלנו אני תמיד ממליצה להיות מעורבים ולהשתתף באופן פעיל בשיעורים, להביע את דעתם ולחשוב באופן ביקורתי, וגם – ליהנות מהדרך וליצור לעצמם סביבה חברתית תומכת, כי זה מאוד חשוב וגם עוזר להצליח בלימודים. לבוגרים שלנו אני ממליצה לא להפסיק ללמוד, גם אם זה לא במסגרת פורמלית. תחום משאבי האנוש משתנה במהירות ודורש להיות מסוגלים ללמוד באופן עצמאי ולפתח גמישות מחשבתית שמאפשרת לאבחן את השינויים שקורים בעולם העבודה ולהתאים את עצמנו אליהם. אלו  הן יכולות מאוד חשובות, וגם בתוכנית אנחנו שמים עליהן דגש.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם