ללמוד איך להסתכל על המציאות ולחקור את קהל היעד | הכירו את המנטור מורד שטרן

חזרה לדף כתבות

ללמוד איך להסתכל על המציאות ולחקור את קהל היעד | הכירו את המנטור מורד שטרן

הכירו את מורד שטרן, Head of Engineering Branding בחברת Wix, מרצה אקדמי בנושאי תרבות דיגיטלית, טכנולוגיה ויזמות, מחבר הספר "שובר שוויון" ומנטור בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי בניהול וביזמות וחדשנות באקדמית רמת גן.

מורד, ספר קצת על מסלול הקריירה שלך

סיימתי לימודי מדעי ההתנהגות לתואר הראשון ותואר שני במנהל עסקים ולאחריהם הרציתי בקורסים לתקשורת דיגיטלית, באוניברסיטת אריאל ובמכללת נתניה. בהמשך עבדתי במשרד ראש הממשלה, שם הקמתי את הפרויקט הראשון של ממשל זמין, שהתמקד במתן יכולת, לאזרחים, לדבר עם הממשלה. בנינו ערוץ שיח מסודר בו קיבלנו מהציבור פידבקים על הצעות חוק, לקראת הדיונים בכנסת, והקמנו את אתר data.gov לשיתוף מאגרי מידע ממשלתיים עם הציבור.

עברתי ל- HP שם הקמתי קהילה שמרכזת את כל פעילות המפתחים. זה עולם של למידה בלתי פוסקת והרבה ממנה נעשה בצורה קהילתית – מאמרים ופודקאסטים.
כיום אני עובד בחברת Wix, בתפקיד Head of Engineering Branding  שבמסגרתו אני אחראי על כל פעילות מיתוג קהילת המפתחים – בפודקאסטים, מאמרים, מיטאפים, כנסים ועוד. אנחנו עושים גם הרבה מאוד עבודה עם המפתחים על איך איך הם מציגים את עצמם, ואיך הם לוקחים את כל הידע המקצועי שיש להם בראש ומנגישים אותו כך שיתרום לקהילה.

ואיך הגעת ללמד בתוכנית ליזמות וחדשנות?

הייתי סטודנט של ד"ר צימרמן, ראש התוכנית, ומאוד אהבתי את התחום של שיווק ועסקים, שמרנו מאז על קשר והוא ביקש שאצטרף לתוכנית, כמנטור. עד כה ליוויתי שתי קבוצות של סטודנטים. קיבלתי מהם פידבק שהמנטורינג עזר להם, ואני מקווה שנתתי להם זווית ראיה אחרת וכיוונים חדשים.
הסטודנטים שיתפו ברעיונות שלהם ושאלו לדעתי, ורוב המשובים שלי היו קשורים באפיון הקהל. היו מקרים שהצבעתי על על כך ששירותים מסוימים כבר קיימים או שיש צורך לדייק אותם, והצעתי לסטודנטים לעשות שיעורי בית, לחקור לעומק את קהל היעד ולתכנן פתרונות יותר מתאימים ומחוברים למציאות שבשטח.

אני מאוד נהנה ללמד סטודנטים צעירים שמסתכלים על העולם מזוית אחרת, שהכל בה אפשרי. התפקיד שלנו כמנטורים, עם הניסיון והידע, הוא ללמד אותם להתחבר יותר למציאות וגם להסתכל על המספרים. בעיני זה נהדר, לנסות ואפילו להכשל, כי ככה לומדים.

אילו טיפים יש לך לסטודנטים ולבוגרים שיוצאים לדרך?

מאוד חשוב שהבוגרים ידעו שגם כשמסיימים את הלימודים במוסד להשכלה גבוהה, ויוצאים לשוק, הלמידה לא מסתיימת אלא ממשיכה כל יום, כל הזמן. כי בסופו של דבר הידע שלנו, מאפשר לנו לתרום ולקדם את הפעילות שלנו וזה הערך המוסף שאנחנו מביאים לארגון.

כמובן שהתואר חשוב, כי הוא פותח את הדלת להתקבל לעבודה, אבל אפילו אם התעודה נהדרת, לדעתי צריך להפוך את הלמידה למשהו שהוא תמידי. קורה גם שאנשים כ"כ מסתמכים על התעודות, ובמיוחד בתחילת הדרך, שכשהם נתקלים במשהו שלא הסמיכו אותם אליו, או שאין להם את הטייטל הנכון, הם לא מאמינים שהם יכולים לעשות אותו, ומסרבים לנסות. מהניסיון האישי שלי, הגישה הזו לא נכונה. לפעמים כדאי להיות אקטיביים, ללכלך את הידיים ולנסות וליזום דברים, ולא רק במסגרת העבודה שעליה משלמים לך, אלא גם בבית, בשעות הפנאי, פשוט כי זה מעניין אותך.

זו גם דרך לפתח לבד מיומנויות ונסיון בתחומים ובעשיה שאולי לא ביקשו מאיתנו לעשות, כדי למנף את היכולת שלנו להגיע למקומות מעניינים. לדוגמה, מי שיקח על עצמו להרים פודקאסט, ילמד לעבוד עם פורמט של RSS ואיך להרים ערוץ בספוטיפיי ובאפל פודקסאט, איך ליצור תוכן ולערוך אותו בתוכנת עריכה, איך לעצב תוכן, להתחיל פרק, להעביר רעיון ולשכנע. יש פה הרבה מאוד עבודה ומחשבה שאם תקחו על עצמכם לעשות, זה יהיה בשבילכם ממש כמו חדר כושר למוח. במיוחד בתחילת הדרך כשהתפקידים מאוד מוגדרים ואין עדיין הרבה חופש ליזום בתוך התפקיד עצמו. כשיוזמים ומרימים דברים, פתאום אנשים שמים לב אלינו ויכולות לצוץ המון הזדמנויות. זה משהו שאני בעצמי עשיתי וגם כתבתי את הספר "שובר שוויון" שמדבר בדיוק על זה. לקריאה על הספר לחצו כאן.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם