"למצוא משהו שיש בו צורך ושעושה לנו טוב" | הכירו את המנטור גיא פורת

חזרה לדף כתבות

"למצוא משהו שיש בו צורך ושעושה לנו טוב" | הכירו את המנטור גיא פורת

ראיון אישי עם גיא פורת, בעלים בזיכיון של סניף הרצליה מרשת ״ג׳מס מבשלות בירה״, שמשמש כמנטור בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי בניהול וחדשנות ויזמות.

אז מי אתה גיא פורת?

אני נשוי ואב ל- 3 בנות, בעל "ג'מס מבשלות בירה" הרצליה ולאחרונה נכנסתי גם כשותף של בר כשר חלבי ברעננה.
יש לי תואר בפסיכולוגיה, במשך תקופה חנכתי ילדים עם בעיות נפשיות ועם היזמות התחלתי מגיל צעיר מאוד כשפיתחתי אפליקציה בשם צ'ק ספוט, שקיבלה בזמנו סיקור תקשורתי נרחב.

ומה הביא אותך לג'מס?

כסטודנט עבדתי בתפקידי ניהול בברים ומועדונים, ידידה ביקשה שאסייע בג'מס ברעננה, ושם פגשתי את ג'רמי, בעל הרשת. הפגישה הזו שינתה לי את כל הכיוון בחיים, כי כשראיתי איך ג'רמי מארח, נוגע באנשים ומשמח אותם בלי ציפיה לתמורה, זה גרם לי להתאהב בתחום ולרצות להשאר בו ממקום של לעשות טוב לאנשים. היום, בעשייה שלי, אני קשור אישית להמון אנשים, 80% מהצוות שלנו הגיעו אלינו כחיילים בודדים עם פערים של שפה ותרבות, קיבלו כלים להשתלב ועברו תהליך שמשפיע על כל החיים שלהם. אנחנו גם עושים אירועים בהתנדבות לעמותות של חיילים בודדים לעמותת על גלגלים.

איך הייתה ההתחלה שלך כבעל מקום משלך?

בהתחלה הקמתי וניהלתי את ג'מס רמת החייל ואחרי 4 שנים פתחתי את ג'מס בהרצליה ועברתי לנהל אותו כשותף פעיל. העסק עבד יפה ואינטנסיבי קרוב לשנתיים ואז הגיעה הקורונה.

איך התמודדתם, כעסק של מסעדנות עם משבר הקורונה?

בקורונה מכרתי את ג'מס ברמת החייל ונשארתי עם ג'מס הרצליה – עסק ענק של 300 מ"ר שירד מ 60 עובדים ל- 3 עובדים, והיה צריך להתנהל רק מהחסכונות שצברתי בשנים של עבודה. עשינו המון התאמות, כשהיה צריך גם שטפתי כלים, הקמנו מחלקת משלוחים שמתפקדת מעולה עד היום, ואחרי כל סגר – גייסנו והכשרנו עובדים, שזה ממש כמו לפתוח את העסק מחדש – 5 פעמים. גם כשהקורונה נגמרה, היה מאוד מאתגר לגייס כוח אדם כי עובדים צעירים איבדו את האמון שלהם בענף המסעדנות.

ומה הטיפים שלך ליזמים מתחילים?

חשוב להבין שלא כל מה שנראה טוב כחלום ילדות יתאים לכם גם כדרך חיים במציאות. חשוב גם לקחת בחשבון שהעסק מוציא את התא המשפחתי והזוגי מהאיזון ולכן כדי להצליח, עצמאי חייב תמיכה מלאה מבן/ בת הזוג. בחודשים הראשונים, כדי לבנות את התהליכים הכי מדויק, הייתי בעסק כל יום וכל היום, אשתי היתה מביאה אלי את הבנות לעסק כדי שאראה אותן קצת, והייתי בוכה מהתרגשות, כמו ילד. וזה לא נגמר בהקמה. להיות עצמאי זה כל הזמן להיות דרוך, כי לוקח המון שנים לבנות מוניטין אבל אפשר להרוס הכל ברגע אחד.

עוד משהו שאני רוצה לחדד הוא שיש הבדל גדול מאוד בין מנהל העסק לבעל העסק. במשך 7 שנים ניהלתי את מועדון המימד החמישי, אבל רק כשהפכתי לבעלים של מקום, הבנתי כמה אחריות ועבודה יש לבעל העסק, מאחורי הקלעים, ושזה בעצם לב העניין –  לדעת לעשות כסף.

יזם חייב שתהיה לו עקביות, חריצות ומוטיבציה. הסוד הוא למצוא משהו שיש בו צורך ושגם עושה לנו טוב, כי אם העשיה שלנו לא תמלא אותנו אין לזה סיכוי להצליח לאורך זמן, והרבה פעמים, כשבעל העסק ממנה במקומו מחליפים – זו הנקודה שבה העסק קורס.

המפתח להצלחה שלנו בג'מס זה ההון האנושי האיכותי. העובדים שלנו הם קודם כל בני אדם, עם לב ענק וערכים, התפקיד שלי הוא רק לתת להם את הכלים המקצועיים. אני מאחל לכל היזמים הצעירים בהצלחה גדולה ושרק נזכה לעשות ולשמח.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם