לתת כלים מעשיים גם ליזמות עסקית וגם ליזמות פנים ארגונית | ראיון עם ד"ר אלכסנדר צימרמן

חזרה לדף כתבות

לתת כלים מעשיים גם ליזמות עסקית וגם ליזמות פנים ארגונית | ראיון עם ד"ר אלכסנדר צימרמן

ראיון עם ד"ר אלכסנדר צימרמן, ראש התוכנית לחדשנות ויזמות באקדמית רמת גן, לרגל קבלת ההסמכה הקבועה לתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי בחדשנות ויזמות.

ד"ר צימרמן, ברכות לקבלת ההסמכה

תודה רבה. נושא החדשנות והיזמות התפתח בתעשייה כבר לפני 20 שנים, אבל באקדמיה רק עכשיו אנחנו מתחילים לראות תארים שבאמת נותנים את הידע וההסמכה הספציפיים האלו, מעבר ללימודי מנהל עסקים, שהם כלליים יותר וכבר לא נותנים מענה לתעשיות שהפכו להיות יותר ייעודיות וייחודיות. התוכנית שלנו, שהוקמה לפני 3 שנים, היא היחידה מסוגה בארץ, והיא תופסת כיום תאוצה כתוכנית שהתייצבה והתעצבה כמובילה בארץ בתחום החדשנות והיזמות.

ההסמכה מהמל"ג מעידה על כך שהתוכנית שלנו עומדת בסטנדרט הבינ"ל בתחום היזמות והחדשנות. זה תחום חדש באקדמיה, וכדי לקבל את ההכרה היה צורך לפתח גם כלים מקצועיים וגם אקדמיים.

במקביל, לצד ההכרה האקדמית החשובה הזו, אנחנו ממשיכים לשים דגש על תוכנית מאוד פרקטית עם סגל שמורכב מאנשי תעשייה ידועים, בעלי ניסיון ניהולי בארגונים גדולים או בהקמת פרויקטים ויזמויות עסקיות, כך שסטודנטים יכולים ללמד מתוך הטעויות וההצלחות שלהם.

התואר שלנו מכשיר את הסטודנטים לשני סוגי פעילות יזמית:

יזמות וחדשנות עסקית – הכוללת את כל התהליכים העסקיים ונחלקת לסטים שונים של כלים – ליזמי עסקים יצרניים ולאלו שרוצים לפתוח חברה או עסק בתחום הידע, הדאטה והבינה המלאכותית.
יזמות וחדשנות פנים ארגונית –  אין היום בעולם ארגון שלא עוסק בהקמת מיזמים פנים ארגוניים, כדוגמת חברת apple שהקימה חברה נפרדת לפיתוח משקפי המציאות הרבודה שלה. חברות מחפשות היום אנשים שעברו הכשרה ויודעים להפוך רעיון למוצר, וזה פותח אינסוף אפשרויות לאנשים באמצע הקריירה הארגונית שלהם, שהגיעו לתקרת זכוכית ורוצים להמשיך להתקדם בתוך החברה.

בכדי לסכם את נושא תוצרי הלמידה – הסטודנטים שלנו יוצאים עם כלים פרקטיים שמכשירים אותם לשני כיוונים – להקים מאפס חברה מצליחה משלהם בין אם בתחום הטכנולוגי ובין אם בתחומים אחרים, והכיוון השני הוא להיות  מנהלים שמפתחים מיזם בתוך חברה קיימת.

ומהם הדגשים הנוספים של התוכנית?

אנחנו מלמדים את הסטודנטים שאפשר להצטיין.

במסגרת התוכנית הקמנו חממת יזמות שגולת הכותרת שלו היא עבודת גמר בה הסטודנטים מפתחים מיזם, בלווי מנטורים שהם מנכ"לים ואנשי עסקים בארגונים מובילים בארץ ובחו"ל. בסיום הפרויקט הסטודנטים עומדים בפני חבר שופטים בכדי, כביכול, לגייס כספים למיזם, בדומה לתוכנית "הכרישים".
לשם כך, במהלך התוכנית סטודנטים נחשפים לקורסים ייחודיים כמו ״אסטרטגיות גיוס כספים״  המתייחס לכלל אפשרויות גיוס – החל מהלוואות מחברים ועד לפניה לקרנות לגיוס הון לסטארטאפ וגיוס תקציב למימון רעיון שמקדמים ביזמות פנים ארגונית.

בחממת יזמות סטודנטים מפתחים רעיונות משלהם בתמיכת מנטורים ואנשים מהתעשייה. עיקר פעילות החממה הוא בהעשרה. מדי שבוע הסטודנטים שומעים הרצאות מקצועיות של מנהלים בכירים ואנשי עסקים במשק, או יוצאים לסיור בחברות כמו מיקרסופט וגוגל, הבורסה ליהלומים, חברות טכנולוגיה וחברות יצרניות כמו Philips, Innoviz ואחרות. זאת במטרה שיחושו את השטח, ישאלו שאלות ויקבלו כלים שיוכלו ליישם מיידית במקום עבודתם.

כמי שהקים סטארטאפ שזכה לפני שנה בתואר Best Data Startup in Proptech , כיהן בתפקידים בכירים בחברות מובילות וגייס כספים, עברתי בעצמי את כל מה שהסטודנטים שלנו עשויים לעבור בהמשך. לכן מאוד חשוב לי לתת להם את הכלים להצלחה ולהגן עליהם מהמהמורות שבהן אני נתקלתי בדרך.

 

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם