"לתת מענה לצורך נישתי או טוויסט שהוא Game Changer" | הכירו את המנטור רון יריב

חזרה לדף כתבות

"לתת מענה לצורך נישתי או טוויסט שהוא Game Changer" | הכירו את המנטור רון יריב

ראיון אישי עם רון יריב, בעבר מנכ"ל רשתות מלונאות ומרחבי עבודה משותפים, שמשמש כמנטור בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי בניהול וחדשנות ויזמות.

 

רון, איך הגעת לתחום המלונאות?

אחרי השחרור מהצבא התחלתי ללמוד כלכלה, אבל מהר מאוד הבנתי שאני רוצה משהו אחר, שיהיה בו מגע עם אנשים. המליצו לי על מלונאות, התפקיד הראשון שלי היה לסדר את השמשיות בבריכה של דן אכדיה, ואני התאהבתי בוייב והחלטתי שזה הכיוון שלי. רציתי להתמקצע, בארץ התחום לא היה מאוד מפותח ונרשמתי ל- FIU במיאמי במסלול שמשלב לימודים לתואר ראשון במלונאות עם עבודה מעשית. בין היתר הזדמן לי להיות שם בצוות שפתח את המלון המדהים  – Biscayne Bay Marriott.

ספר קצת על התפתחות הקריירה שלך

כשסיימתי את התואר התעתדתי להצטרף לצוות ההקמה של מלון היאט בירושלים ובינתיים המשכתי ללימודי תואר שני במנהל עסקים בניו יורק. בסופו של דבר הדברים התגלגלו אחרת, התחלתי לעבוד במלון הילטון ירושלים ונשארתי ברשת 22 שנים בהן זכיתי לפתח קריירה מלהיבה וחובקת עולם שבה אין רגע דל ואף יום לא דומה למשנהו.
בתחילה עבדתי כמנהל מכירות ישראל, אח"כ שימשתי מנכ"ל הילטון ב"ש והילטון מלכת שבא באילת, בהמשך מוניתי למנהל מכירות של אזור הים התיכון ולאחר מכן התקבלתי, מתוך 150 מועמדים, לתפקיד של מנהל מערך המכירות העולמי בארה"ב, בו הייתי אחראי על מכירות בסך מיליארד דולר בשנה. יצאתי עם משפחתי לרילוקיישן, ולאחר 5 שנים מדהימות, הבן שלי עמד להתגייס וחזרנו לישראל.

בארץ קיבלתי על עצמי את ניהול מלון הקראון פלאזה בעזריאלי, והצלחנו לשנות בעזרתו את התפיסה שמלונות בתל אביב חייבים להיות רק על החוף. בהמשך לכך, מוניתי לתפקיד מנכ"ל רשת אפריקה ישראל מלונות, תפקיד שהיה מאתגר מאוד כיון שלחברה היו שתי חברות שונות כבעלי השליטה והחברה הייתה ציבורית. משם עברתי לנהל את רשת ריג'ס  – חללי עבודה משותפים שצמחה באותה תקופה מ- 5 מרכזים ל- 20. בהשראת מלון העסקים רוטשילד 22 הצעתי לקבוצת פתאל להקים רשת שתשלב אירוח של מלון עם חללי עבודה משותפים, וכך יצאנו לדרך עם רשת ROOMS.
עם פרוץ הקורונה עזבתי את הרשת ולאחר שנים בהן הייתי בצד התפעולי של ענף המלונאות, כיום אני יועץ עצמאי שעובד עם יזמים בתחום, ומלווה בין היתר את רשת סלינה ומיזמים נוספים ביוון, בסיישל, במלדיביים ובארץ.

ומה הטיפים שלך ליזמים צעירים?

יש היום שפע אינסופי של הזדמנויות שיכולות לבלבל את היזמים, ולכן אני מציע ליזמים למצוא קבוצה או נישה שיש להן צורך ספציפי שהם יכולים לספק, ולבנות סביבו את המוצר והשירות שלהם. זהו גם סוד ההצלחה הגדולה של רשת מלונות סלינה שמתמחה בפתרונות לצעירים ולנוודים דיגיטליים.

עוד שיעור שלמדתי, והפעם מתחום חללי העבודה המשותפים, הוא שלא תמיד חייבים להמציא את הגלגל, אפשר לקחת קונספט מוכר ולתת לו טוויסט שהוא .Game Changer כפי שעשתה We Work שלקחה את הרעיון של חללי העבודה המשותפים כמה צעדים קדימה, פנתה לקהל יעד חדש של הייטקיסטים שיכולים לשבת במשרדים קטנים יותר, והוסיפה את הממד של הקהילתיות שעושה את כל ההבדל.
ועוד גורם שלא כדאי להתעלם ממנו הוא הכלכלה השיתופית שביחד עם הטכנולוגיה מביאה שפע של הזדמנויות שלא היו קיימות עד לפני זמן קצר מאוד. לדוגמה בענף המלונאות והאירוח יש היום שחקני מפתח כמו AIRBNB  שמרוויחים יותר מרשתות בתי מלון ותיקות, וכל זאת רק באמצעות נכסים דיגיטליים, מבלי שיצטרכו לבנות ולתחזק בעצמם אפילו חדר אחד.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם