סטודנטיות למערכות מידע הטמיעו מערכת CRM בארגון ה"ג'וינט" העולמי

חזרה לדף כתבות

סטודנטיות למערכות מידע הטמיעו מערכת CRM בארגון ה"ג'וינט" העולמי

פרויקט הגמר של שתי סטודנטיות מהמכללה האקדמית רמת גן, הצליח לייצר שינוי בארגון "הג'וינט" העולמי. הפרויקט כבר נמצא בשלבי הפיילוט שלו ומשרד הבריאות והרווחה כבר הביעו רצון להצטרף לפרויקט. "הוכחה ששיטת הלימוד שלנו מכשירה אנשים לשוק העבודה בהיי-טק"

שילי ציזין ושילת ביאליק, שתי סטודנטיות למערכות מידע במכללה האקדמית רמת גן, נדרשו להכין פרויקט גמר  לתואר ראשון במערכות מידע. "למרות שתכלית הפרויקט היתה יישום פתרונות באמצעות טכנולוגיות מידע, היה לנו חשוב שיהיה לפרויקט גם ערך חברתי", מספרת שילת. "הצלחתי להגיע למנהלת החדשנות הדיגיטלית בארגון הג'וינט ולרתום אותה לשיתוף הפעולה איתנו. הפרויקט שחברנו אליו דואג לאזרחים בעלי מוגבלויות מהחברה הערבית בכל תמיכה שהם זקוקים לה, אם זה מציאת עבודה, סיוע בבית, מילוי טפסים ועוד".

שילת ושילי קיימו פגישות עם רכזי התוכנית, וגיבשו יחד את הצרכים של המקום על מנת שיוכלו לייעל תהליכים ולהפוך אותם לנגישים יותר. "בפגישה עם הארגון הבנו שהם שומרים את הנתונים של הפניות אליהם על גבי קבצי אקסל", מספרת שילי. "כלומר אין להם יכולת להגיע למידע בכל מקום, אין הסתנכרנות של המידע בכל המערכות ואין יכולת מעקב אוטומטית או יכולת להפיק דוחות ולשמור את המידע באופן רציף על גבי הענן.

"חקרנו את הנושא והחלטנו לבחור עבורם במערכת CRM של חברת salesforce שהיא אחת המובילות בשוק. השתמשנו בידע שרכשנו לאורך כל שנות התואר ובמיוחד בידע מקורס ניהול פרויקטים של גב' אודליה לבנון וקורס ניתוח מערכות של  ד"ר יצחק שמר, ראש התכנית, שלימדו אותנו לנהל תהליכים מקצה לקצה ולהבין תהליכי קבלת החלטות. כמובן שנעזרנו גם בקורס התכנות שלמדנו, שעזר לנו ליישם את הפרויקט בשטח", הן מספרות.

משרד הבריאות ומשרד הרווחה הצטרפו

ההצלחה של שילי ושילת הייתה אדירה. בזכות העבודה היסודית שלהן באפיון וריכוז הדרישות של הארגון, הן כבר נמצאות בשלב יישום הפיילוט בארבעה ישובים בהם פועל הפרויקט. מעבר לכך, הן היו חלק מוועדת היגוי של משרד הבריאות ומשרד הרווחה, שרוצים אף הם להצטרף למיזם, כך שהנתונים יוכלו לעבור באופן אוטומטי גם אליהם.

"הפרויקט של הסטודנטיות המוכשרות האלו הביא לשינוי אמיתי בארגון עולמי שפועל למען מטרות חשובות", אומר ד"ר יצחק שמר, ראש התוכנית למערכות מידע במכללה האקדמית רמת גן. "התוצאה היא ההוכחה ששיטת הלימוד שלנו מכשירה אנשים לעבודה עצמאית בשטח ומכינה אותם לעולם העבודה בהיי-טק".

"הצלחנו לייעל תהליך שהיה מיושן ומסורבל"

שילי ושילת מספרות בסיפוק כי הפרויקט יעזור לרכזות שעובדות ביישובים לנהל את הפניות בדרך יעילה וקצרה הרבה יותר וכי המטרה היא שהוא יורחב ליישובים נוספים בכל רחבי הארץ. "כשרכזת תיכנס לכרטיס של מטופל שלה היא תוכל לראות באופן נגיש וברור את כל המידע הרלוונטי אליו, סטטוסים של פניות שלו, התקדמות, טיפול, בקשות – כל מה שיידרש", מסבירה שילי.

"הצלחנו לייעל תהליך שנעשה עד היום בדרך מאוד מיושנת ומסורבלת שהיא גם מתכון לטעויות", אומרת שילת ומסכמת: "היעד שהצבנו לעצמנו במסגרת הפרויקט, הוא לספק לארגון מערכת עובדת שבאמת משתמשים בה. אנחנו מתכננות ללוות את תהליך ההטמעה והתמיכה גם מעבר לזמן ולמסגרת הלימודים על מנת לעמוד בהצלחה בחזון המקורי שהצבנו לעצמנו – מינוף טכנולוגיות מידע לטובת עשייה עם ערך חברתי".

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם