"תבחרו בתחום שיהיה לכם כיף לדבר עליו בארוחת שישי" | הכירו את ד"ר מעין בוימן-משיטה

חזרה לדף כתבות

"תבחרו בתחום שיהיה לכם כיף לדבר עליו בארוחת שישי" | הכירו את ד"ר מעין בוימן-משיטה

הכירו את ד"ר מעין בוימן-משיטה, מרצה לפסיכולוגיה בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי במשאבי אנוש ובחברה והתנהגות, וכמובן – גם חברה בצוות המומחים של "חתונה ממבט ראשון".

מעיין, ספרי קצת על הדרך המקצועית שלך, ואיך הגעת להוראה? 

אל ההוראה הגעתי לאחר שבמהלך התואר השני שעשיתי באוניברסיטת בן-גוריון, התחלתי לתרגל, ובגלל שמאוד אהבתי את זה המשכתי ללימודי דוקטורט, במטרה לשלב בקריירה עיסוק בהוראה, באופן קבוע.

כשחיפשתי נושא לדוקטורט, מישהו נתן לי טיפ מצוין – תבחרי נושא שיהיה לך כיף לדבר עליו בארוחת שישי. בעקבות הטיפ, חישבתי מסלול מחדש, גיליתי את תחום הפסיכולוגיה החיובית ומצאתי מנחה שמשלבת אותו עם תחום הזוגיות. אלו תחומים שמאוד נוגעים לכל אחד מאיתנו, ואני מאוד אוהבת את העובדה שיש להם חלק יישומי. בדיעבד, זו הייתה בחירה מאוד טובה שלקחה את הקריירה שלי לכיוונים שאני מאוד נהנית מהם.

למכללה הצטרפתי בשנת 2018, עם סיום הדוקטורט, והשתלבתי בתוכנית לתואר ראשון דו-חוגי במשאבי אנוש ובחברה והתנהגות שנפתחה אז. אני מלמדת מספר קורסים ובהם: פסיכולוגיה התפתחותית, מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה קוגניטיבית ותורת האישיות, גם במסגרת התוכנית וגם בתוכניות לניהול מערכות בריאות, ניהול מצבי חירום, ובעבר – בתוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי.

במקביל להוראה במכללה אני גם מטפלת בקליניקה ב"מכון שינוי", יש לי פודקאסט בשם "עושים פסיכולוגיה", אני מרצה בנושאי זוגיות ונמנית על צוות הפסיכולוגים של התוכנית "חתונה ממבט ראשון".

מה הכי חשוב לך להעניק לסטודנטים?

מעבר לידע המקצועי, אני מאמינה שהקורסים בפסיכולוגיה נותנים הרבה ידע שימושי וכלים לפעול במצבים שונים שבהם הסטודנטים יתקלו בהמשך חייהם. לדוגמה, אני מדברת איתם על דיכאון אחרי לידה – תופעה נפוצה שלא מספיק יודעים ומדברים עליה, ועל עוד נושאים שרלוונטיים לכולנו כמו התמודדות עם לחץ, השאלה איך אנחנו תופסים את העולם ועוד.

מאוד חשוב לי שלסטודנטים תהיה תשוקה למה שהם עושים. אני חושבת שפסיכולוגיה נוגעת לכל אחד מאיתנו, ואני רוצה לחבר אותם אליה ולהבנה איפה היא פוגשת אותם.

מה הופך מרצה למצטיין?

אני מאמינה שהתשוקה היא שעושה את ההבדל בין מרצה למרצה מצטיין, כי כדי להדביק מישהו בתשוקת הלמידה, גם למרצה עצמו חייבת להיות תשוקה לתחום. מעבר לזה – אהבה ואמונה במה שמלמדים, אכפתיות מהסטודנטים ורצון לעזור להם להתפתח, בין היתר על ידי כך שמעודדים אותם לשאול שאלות.

אילו עצות היית נותנת לסטודנטים?

קודם כל, תיהנו מהדרך. אל תלמדו רק כדי להוציא ציונים טובים במבחנים, בכל קורס ובכל שיעור נסו לראות איזה ערך אתם יכולים לקחת.

דבר שני, שאלו שאלות. אל תתביישו לשאול. יש סטודנטים שחושבים שאם אף אחד לא שואל שאלות זה סימן שכולם, חוץ מהם, יודעים הכול, ואז הם מפספסים, כי גם המרצים חושבים שהדברים ברורים. תשאלו – ככה מקדמים למידה.

ודבר נוסף, התקופה הסטודנטיאלית היא תקופה ייחודית בחיים. אפשר להסתכל עליה כעל עול כשצריך לסיים מטלות, להספיק ולהצליח. אבל אפשר להסתכל עליה גם אחרת, כעל תקופה שיש בה הזדמנות להתפתח, ללמוד, לרכוש ידע ולהכיר חברים חדשים. רוב האנשים מסתכלים אחורה על התקופה הסטודנטיאלית בגעגועים, אז גם אם קשה תוך כדי, נסו לזכור בשביל מה אתם שם ולמצות את כל מה שיש לתקופה המיוחדת הזו להציע.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם