"יש המון כיווני התפתחות בתחום הסיעוד, והמטופלים מאוד מעריכים את הצוות" | ראיון עם המרצה גב' בלה וולושין

חזרה לדף כתבות

"יש המון כיווני התפתחות בתחום הסיעוד, והמטופלים מאוד מעריכים את הצוות" | ראיון עם המרצה גב' בלה וולושין

ראיון עם גב' בלה וולושין, מרצה בתוכניות הסיעוד, שנכנסת בימים אלו לתפקיד מרכזת ההכשרות הקליניות במסלול הסיעוד

גב' בלה וולושין, מרצה בתוכניות הסיעוד, מתחילה את תפקידה כמרכזת ההכשרה הקלינית במכללה, ולאחרונה הוכשרה כאחות מומחית לסוכרת, במסלול ייחודי בו הוכשרו עד כה כ- 70 בוגרים בלבד. "זהו תפקיד יחסית חדש בישראל וההכשרה מקנה לאחים ואחיות את היכולת לנהל את החולים באופן עצמאי, ולטפל בהם בדומה מאוד לרמת הטיפול של הרופא, בעיקר בקהילה אך גם בבית החולים. האחיות המומחיות מקבלות מטופלים, ומייעצות לרופאי המשפחה, במסגרת הרפואה הראשונית, איך להתאים להם טיפול תרופתי ואיך לנהל את המחלה שלהם. ניהול החולה הסוכרתי, מהווה חלק גדול מעבודתם של רופאי המשפחה, והאחיות המומחיות נותנות מענה במקרים בהם הרופא מתקשה בכך, ומסייעות לאזן את החולה באמצעות התאמת טיפול תרופתי, ומשלוח לבדיקות.

הסכרת היא אחת המחלות השכיחות בעולם, כ- 10% מהאוכלוסייה לוקה בה ובעיני זו שליחות עצומה לאזן את חולי הסכרת, ולמנוע סיבוכים בטווח הקרוב והרחוק, כי בסוף כל הסיבוכים האלו נופלים כנטל על כל המערכת הרפואית הציבורית."
"אנחנו נקראות "מחנכות סכרת", כי אנחנו לא באות ממקום של "להכתיב" אלה ממקום של לתת ידע וכלים לחולי הסכרת ומשפחותיהם איך לנהל את המחלה בבית, רק ככה הם יצליחו להתאזן."

תוכנית ייעודית לכל סטודנט

"במשך 9 שנים הייתי אחות במחלקה פנימית וגם מדריכה קלינית. גם כאחות מומחית סכרת אעסוק בהדרכה. כמדריכה קלינית ניהלתי סטודנטים ואני יודעת עד כמה ההכשרה הקלינית תורמת לכך שהם יגיעו לשטח עם ידע ויכולת להשתלב היטב בעבודה. אני נכנסת לתפקיד מרכזת ההכשרות עם המון אהבה ורצון לתת. חשוב לי לשלב בהכשרה מגוון שדות קליניים, לחבר לשטח דרך דוגמאות, ולבנות לכל סטודנט תוכנית ייעודית שתאפשר לו כניסה חלקה לעבודה.
סיעוד זה מקצוע מאוד מגוון וכל סטודנט יכול להתפתח לכיוון שלו. כדי להיות מומחה חייבים להשקיע בלימודים של התשתית, מקצועות היסוד והתיאוריה, ולהישאר כל הזמן עם היד על הדופק, כי אחרי שמגיעים לשטח נסחפים בקצב העבודה העמוס, ופחות נשאר זמן פנוי ללמוד. הלימודים זה הזמן לבנות תשתית ידע חזקה ואנחנו שמים על זה דגש רב במכללה – בהכשרה העיונית והקלינית."

שינוי לטובה בתפיסת המקצוע

"להיות אחות מציב אותך בחזית של הדברים ובתקשורת עם המטופל ברמה אישית וישירה. בהתנסויות שלי ראיתי איך אחים יכולים לשנות את מהלך המחלה, האשפוז וניהול המחלה, ברמת המטופל והמשפחה, כי הם שם כל הזמן, עדים לכל השינויים שחלים במטופל, ויש להם את יכולת להביא את המטופל לרמת בריאות טובה יותר. לשמחתי אני רואה שינוי לטובה בתפיסת מקצוע הסיעוד, האחיות מקבלות הרבה יותר אחריות ועצמאות וגם המטופלים יודעים להעריך את התקשורת הטובה עם צוות הסיעוד והם חוזרים אליו כדי לקבל את המענה האיכותי והאמפטי שלו."

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם