תקנון ועדת הערכה להתנהגות מקצועית בתחום תכניות הסיעוד
תקנון ועדת הערכה להתנהגות מקצועית בתחום תכניות הסיעוד
הגדרות:
סטודנט לסיעוד: כל מי שרשום כסטודנט באחת מתכניות הסיעוד (בכל אחת משנות הלימוד לתואר אקדמי)
התנהגות לא מקצועית: התנהגות שתפורט בסעיף 3 לתקנון זה
ועדת הערכה: מורכבת מד”ר אוחנה אירית ראשת תוכנית הסיעוד, פרופסור אלי וויץ סגן הנשיא במכללה, ד”ר עואודה חאלד חבר בהנהלת התכנית, גב’ וולושין בלה אחראית הכשרה קלינית, גב’מרב חן רכזת תכנית סיעוד.
יו”ר הוועדה: ראשת תוכניות הסיעוד
רכז/ת הוועדה: רכזת בתכניות הסיעוד
1. הגשת בקשה לדיון בועדה
1.1 בקשה לדיון בועדת הערכה תוגש בטופס ייעודי בצירוף כל החומר הרלוונטי ע”י חבר סגל אקדמי ו/או מנהלי לראשת התכניות.
1.2 רכז/ת הועדה תשלח זימון לחברי הוועדה ולסטודנט בצירוף החומר שהוגש.
2. ועדת הערכה:
ייעודה של הוועדה לדון במקרים המובאים בפניה,במטרה לשפר את תפקוד הסטודנט בלימודיו,להבהיר את המצופה מסטודנטים לסיעודולשפר התנהגויות של סטודנטיםכך שיתאמו את הסטנדרט המצופה
מתלמידים בתוכניות לסיעוד, באופן שיאפשר הכשרה אקדמית ומעשית התואמת את כללי האתיקה לאחים ולאחיות בישראל. הוועדה גם תדון בהתנהגויות אשר אינן עוברות את הרף המשמעתי, ומבלי לגרוע
מהאפשרות להעמיד את הסטודנט המדובר, לדין משמעתי. הוועדה תדון בהתנהגות אישית ומקצועית של סטודנטים בתכנית הסיעוד במטרה לבחון האם התנהגותם של הסטודנטים חורגת מהמצופה ומהנדרש עפ”י
כללי המקצוע (בהתאם לסעיף התנהגות לא מקצועית בתקנון זה).
2.1בסמכות הוועדה: לדון במקרים המופנים אליה ו/או ליזום דיון במקרים המובאים לידיעתה, לכתוב הערה בתיק האישי של הסטודנט, לרבות התראות. סטודנט אשר צבר שלוש התראות בתיקו האישי, רשאית הוועדה להורות על הפסקת לימודים.
3. התנהגות לאמקצועית:
כל התנהגות של סטודנט שאינה מקצועית ואינה תואמת את הסטנדרטים המצופים מתלמידי תחום הסיעוד, ובכלל זאת אינה מכבדת את המרצים או המנחים הקליניים ו/או אינה אחראית, ישרה, הולמת את כבוד המכללה ומעמד הסטודנט בכלל ואת הסטודנט במקצוע טיפולי,בפרט.
3.1ייצוג לאהולם של המכללה בשדות הקליניים (כגון הופעה מרושלת, הופעה ללא מדים,יצירת קשר עם מדריכים קליניים מחוץ לשעות ההתנסות, איחורים, קיום שיחות אישיות במהלך מפגש וכיוב’).
3.2אי עמידה בדרישות התכנית לסיעוד (בהתאם לתקנון הסימולציות/התנסויות קליניות).
3.2הופעה בלתי הולמת במרכז הסימולציה
3.3איחורים למרכז הסימולציות
3.4התנהגות שאינה הולמת את הקוד האתי שלאחים ואחיות בישראלואת מקצוע הסיעוד.
4.הליכי הדיון:
4.1יו”ר הועדה יציג את פרטי הדיון בפני הוועדה והסטודנט
4.2הסטודנט יהיה רשאי להגיב ולהביע את עמדתו ביחס למוצג בפניו
4.3הועדה תקיים דיון פנימי (ללא נוכחות הסטודנט) ותחליט כיצד לנהוג לאור הממצאים העומדים ברשותה, טיעוני הסטודנט, תקנון הסימולציות, מהלך הדיון ואמצעי הטיפול המנויים להלן, ככל שיוחלט לנקוט בהם (או בחלקם).
4.4סיכום הדיון בכתב יבוצע ע”י רכזת הועדה ויאושר ע”י יו”ר הוועדה.
4.5הסיכום ישלח לחברי הוועדה ולסטודנט, באמצעות הדואר האלקטרוני כפי שרשום במאגרי המכללה.יתויק בתיק האלקטרוני של הסטודנט ובמקרה הצורך למנהל לימודים,ככל הניתן בתוך שבוע ימים ממועד קיום הדיון.
5.אמצעי הטיפול
א.סטודנט אשר חברי ועדת ההערכה ימצאו כי התנהג באופן שאינו מקצועי, יהיה כפוף לאחד או יותר מהצעדים הבאים:
5.1מכתב אזהרה לסטודנט
5.2הרחקת הסטודנט משיעור (שיעור בודד או מספר שיעורים בקורס)
5.4ביטול קורס ו/או התנסות קלינית (לפי העניין).
ב. אמצעי שהוטל על סטודנט, יכול שיינתן, כולו או מקצתו, באופן מלא, חלקי, “על תנאי”, לצמיתות או לתקופה שעליה תחליט ועדת ההערכה, הכל לפי שיקול דעת הועדה.
ג.הפעלת אמצעי טיפולי עונש שניתן על תנאי תהא כפופה לשיקול דעתה של ועדת ההערכה ובכל מקרה לא יהיה בהטלת האמצעי כאמור כדי לגרוע מנקיטה בהליכים משמעתיים או אקדמיים אחרים.
6.הליכי ערעור:
6.1ניתן לערער על כל אמצעי שהוטל
6.2הערעור יוגש תוך שבעה ימים מיום פרסום החלטת הוועדה לנשיא המכללה
6.3הנשיא ידון בערעור תוך שבועיים מיום קבלת הערעור.
6.4הדיון יתקיים בדלתיים סגורות.
6.5אי קיום דיון בערעור לא יהווה עילה לבטלות הדיון.
6.6החלטת הנשיא תהיה סופית וחלוטה.
7.דיווח:
7.1אחת לשנה ימסור יושב ראש ועדת הערכה דוח מרכז לחברי ההנהלה ולחברי ועדת ההוראה בדבר פעילות ועדת הערכה במהלך השנה האקדמית החולפת.
7.2יושב ראש הוועדה רשאי לפרסם מעת לעת לקט מההחלטות הוועדה לכלל ציבור הסטודנטים, חברי הסגל והעובדים (ללא פרטי זיהוי הסטודנטים המעורבים).