קורס סייבר מה זה

מה זה סייבר ואבטחת מידע, ואיפה לומדים את זה?

מידע הוא כוח וגורמים רבים ברחבי העולם יודעים זאת ומשתמשים בזה לרעה. לשם כך, נוצר תחום אבטחת המידע והגנת הסייבר, כדי להגן על רשת האינטרנט, ארגונים, וממשלות ממתקפות סייבר שיכולות לסקל תהליכים עסקיים, מדיניים וביטחוניים. יתר על כן, מתקפות סייבר לא פוגעות רק בחברות גדולות וממשלות אלא גם באנשים פרטיים דרך הפסקת תהליכי ייצור וגרימה לנזק כלכלי רב ברחבי העולם.

בגלל החשיבות המרובה של תחום אבטחת המידע והגנת הסייבר עבור חברות פרטיות וממשלתיות כאחד, זה אחד המקצועות הנחשקים ביותר בתחום ההייטק, והוא מגיע עם משכורת יפה בהתאם. אבל, מה זה הגנת סייבר בכלל והיכן לומדים את זה?

למידע נוסף לחצו כאן

הגנת סייבר – מה זה?

הגנת סייבר זה תחום רחב, אלו הם היעדים העיקריים של אבטחת מידע וסייבר:

  • שלמות ( integrity) – הגנה מפני שינויים של המידע, השמדה שלו, הבטחת אי התכחשות של תוקפי סייבר ואימות זהויות של בעלי המידע. המנגנונים ששומרים על השלמות בעלי חשיבות גדולה ביותר בשל זיהוי האקרים עם כוונות זדון שעוברים על החוק, וגם משום שהם שומרים על שלמות המוצר.
  • סודיות (confidentiality) – הגבלת גישה וחשיפה של המידע, הגנת פרטיות וזכויות קניינות. אם הסעיף הקודם שימר את המוצר הקיים כדי שלא יהיו בו שינויים, סעיף זה מאפשר מוודא שהמוצר לא רק ישמר אלא ישמר בידי בעליו. ללא שמירה על סודיות, רבים יכולים להפוך עשירים על גבם של בעלי הרעיון המקורי.
  • זמינות (availability) – בעזרת הזמינות נשמרת הגישה אל המידע בכל רגע נתון, הוא מוגן מפני חסימה בפני הגורמים הרלוונטיים.
  • המשכיות עסקית – הקמת מנגנונים ליכולת התאוששות אחרי נפילת אתר, מחיקת או השמדת מידע, נעילת קצבים ועוד. סעיף זה מאפשר לעסק להמשיך להתקיים אחרי מתקפת סייבר שצלחה ומהווה גלגל הצלה עבור המידע האבוד.

אילו מקצועות קיימים בסייבר?

בתחום הסייבר יש המון תפקידים שונים עבור רמות השכלה וניסיון שונים. להלן כמה מהתפקידים המתאימים למי שלומד סייבר ואבטחת מידע:

  • SOC analyst- תפקיד זה מתאים לבוגרי קורס סייבר ואבטחת מידע או ג'וניורים. העבודה של אנליסטים אלו דינאמית ומשתנה לפי הפעילות הנדרשת מהם. הם עובדים במרכז ניטור האבטחה של חברות, בו ניתנת הגנה 24/7 על מידע רגיש בחברה. תפקידם הוא זיהוי וניתוח פעילויות חריגות במערכות המידע של הארגון דרך מרכז זה.
  • Penetration testing- תפקיד זה גם כן מתאים לבוגרי קורס סייבר ואבטחת מידע או ג'וניורים. העוסקים בתחום זה אחראיים על בדיקות חוסן של מערך ההגנה של חברות וארגונים, והם מגישים המלצות לשיפור במערכות המידע. בנוסף, בודקים אלו מפענחים נקודות חולשה בארגון.
  • DFIR Personnel- התפקיד מתאים לבעלי ניסיון באבטחת מידע והגנת סייבר. תחום זה נחשב נחשק ביותר, והם אלו שפועלים למען סיכול התקפות סייבר במקרה שמתרחשת פריצה. עליהם לתפעל ברגע האמת את ההתקפה, לחקור את המקור שלה, להגן על המוצר ולשמור על המידע.
  • Security Researcher- תפקיד זה מיועד לאנשים בעלי ניסיון בתחום אבטחת מידע וסייבר. התפקיד קיים בחברות שמייצרות מוצר דיגיטלי, אשר עבר את כל הבדיקות החשובות למען הבטחת תפקודו, חווית משתמש ועוד. תפקידו של חוקר האבטחה היא לבצע את בדיקת הגנת המידע, לוודא שהמוצר עמיד בפני פריצות ושרמת האבטחה של המוצר אופטימלית.

קורס סייבר – מה זה?

קורסי סייבר לרוב נלמדים במסגרת לימודי תואר ראשון במערכות מידע. לימודי סייבר אינם מרכז הלימודים בהתחלה, אך מתמחים בתחום זה בהמשך. לא מתחילים את לימודי מערכות המידע מקורסי סייבר משום שאלו קורסים מורכבים יותר שמצריכים מידע קודם רב. לכן, קורסי סייבר באקדמית רמת גן הם תחום התמחות שניתן לבחור במהלך התואר במערכות מידע.

לימודי סייבר במכללה האקדמית רמת גן

המכללה האקדמית רמת גן היא מוסד אקדמי שמציע מספר מסלולי לימודי תואר ראשון שמכוונים לעבודה בהייטק, כמו גם תארים בחינוך, חברה וניהול. המכללה שמה דגש על לימודים אקדמיים ברמה גבוהה תוך מתן האפשרות לעבוד תוך כדי התואר כדי לצבור ניסיון תעסוקתי. גם לימודי מערכות מידע, סייבר ועוד מאפשרים צבירת ניסיון והתקדמות בעולם ההייטק תוך כדי הלימודים. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.

קורס סייבר מה זה

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם