"אנחנו שומרי הסף של הבינה המלאכותית ובאחריותנו להשתמש בה בחוכמה" | ראיון עם המרצה רונן חן

חזרה לדף כתבות

"אנחנו שומרי הסף של הבינה המלאכותית ובאחריותנו להשתמש בה בחוכמה" | ראיון עם המרצה רונן חן

רונן חן, מרצה בתוכנית לתואר ראשון במערכות מידע, השתתף לאחרונה בכנס רואי החשבון שנערך באילת, שם לקח חלק בפאנל המומחים והרצה על שימוש בכלי בינה מלאכותית למניעת הונאות.

במסגרת כנס רואי החשבון שהתקיים לאחרונה באילת כחלק מאירועי שבוע רואי החשבון, העביר רונן חן, מרצה בתוכנית לתואר ראשון במערכות מידע במכללה, הרצאה מרתקת ומעוררת מחשבה על בינה מלאכותית ולמידת מכונה. בהרצאתו, "בואו נשחק במספרים", התמקד חן בשילוב בין עולם הטכנולוגיה לעולם החשבונאות, בדגש על גילוי הונאות. כחלק מכך חשף בפני המשתתפים את כוחה של הבינה המלאכותית בזיהוי תבניות התנהגות חריגות ואי- נורמליות בדו"חות כספיים, ואת יכולתה להתריע על סיכונים פוטנציאליים ולהתניע תהליכי בקרה אוטומטיים.

חן, בעל ניסיון עשיר כיזם טכנולוגי שייסד שלוש חברות סטארט-אפ אשר נמכרו בעשור האחרון,  הציג בפני המשתתפים דוגמאות ליכולותיה של הבינה המלאכותית לזהות התנהלות חשודה בחשבונות בנק, כגון דפוס חוזר של הפקדות מזומן, היכולות להעיד על הלבנת הון.

לדברי חן, "בעוד הבינה האנושית מכפילה את עצמה פי 4 בכל 25 שנים, הבינה המלאכותית דוהרת בקצב הכפלה של פי 7 מדי רבעון. ולכן, בכדי להישאר תחרותיים ולעמוד בקצב השינויים הטכנולוגיים המהירים, על רואי החשבון לשלב תהליכים אוטומטיים של בינה מלאכותית בעבודתם. ויחד עם זאת, באחריותם גם להיות שומרי הסף שיוודאו שהבינה המלאכותית אינה מסיקה מסקנות שגויות שעלולות לפגוע בנישום".

חן הינו מרצה מבוקש באקדמיה ובתקשורת. בין היתר לאחרונה השתתף בתוכנית "הייטק טוק" של ערוץ 13 ובתוכנית "אוברול" ברדיו תל-אביב, והפודקאסט שלו, Creative Talk, בו הוא מארח מומחים מהשורה הראשונה בתחום הרפואה והטכנולוגיה, זוכה למיליוני האזנות בארץ ובעולם. זאת במקביל לתחזוקת פרופיל לינקדאין פעיל, צבירת עשרות אלפי עוקבים בטיקטוק, וטיפוח ערוץ יוטיוב עתיר צפיות.

בשיחה אישית סיפר חן על הקריירה שלו, החל משירות כמתכנת ביחידת הפיתוח של חיל האוויר, דרך לווי חברות בפיתוח טכנולוגי בתחום של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ועד הובלת גיוסי הון מול הרשות לחדשנות וקרנות מענקים מחו"ל, לצד עיסוק במחקר. זאת בנוסף, לליווי משרדי ממשל ותאגידים בהטמעת כלי בינה מלאכותית והכנסת כלים אוטומטיים לשיפור מגוון רחב של תהליכים.

לסיום, התייחס חן להוראה במכללה האקדמית רמת גן, וציין כי אין ספק שהמכללה הבינה את העוצמה של הבינה המלאכותית. עוד הוסיף כי גם הוא עצמו מרבה לשלב בהוראה תובנות מעולם ה-AI, במטרה להראות לסטודנטים כיצד ניתן לזהות בעיות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם