תואר שני בחינוך טכנולוגיות ומערכות למידה

תואר שני בחינוך טכנולוגיות ומערכות למידה

תואר שני בחינוך טכנולוגיות ומערכות למידה

כאשר לומדים כיום תואר שני בחינוך, טכנולוגיות ומערכות למידה מהוות חלק מתוכנית הלימוד. יחד עם זאת, במרבית המקרים הן אינן תופסות מקום נכבד ביחס לתכנים הרבים האחרים, למרות שהמצב בשטח בהחלט מצדיק ואף מחייב זאת. אל הצורך הזה עונה התוכנית החדשה ללימודי תואר שני בטכנולוגיות למידה דיגיטלית של האקדמית רמת גן. התוכנית מתאימה בין היתר למורים בעלי תואר ראשון בחינוך או הוראה, עובדי מערכת החינוך, המעוניינים להתפתח מבחינה מקצועית ולהעמיק את הידע שלהם לגבי תחום למידה מתפתח וחדשני.

למידע נוסף לחצו כאן

מקומן המתפתח של טכנולוגיות למידה דיגיטלית

אם עוד היה ספק לגבי מקומן וחשיבותן של טכנולוגיות למידה דיגיטלית במערכת החינוך, הרי שמשבר הקורונה נתן את החותמת הסופית. לאורך העשורים האחרונים התפתחה הטכנולוגיה באופן מואץ ותפסה חלק משמעותי יותר ויותר בחיינו. אכן, כיום קשה לדמיין את הקשרים החברתיים, את הקניות, הצפייה בסרטים, עדכוני החדשות ובכלל רכישת הידע – בלי הסמארטפון, המחשב האישי, הנייד או הטאבלט. ואם דברים אלו נכונים לגבי מבוגרים, על אחת כמה וכמה הדבר נכון לגבי הדור הצעיר הפוקד את הכיתות במערכת החינוך. זהו דור שאף לא היה צריך להסתגל אל הטכנולוגיות החדשות, אלא נולד לתוכן, גדל ומתפתח איתן, והן מהוות עבורו כלי טבעי ואיטואיטיבי בהרבה מאשר הדור הקודם.

לכך מצטרפים כמובן היתרונות הפדגוגיים של הטכנולוגיות השונות, בין אם מבחינת העברת התכנים המעניינת, מעקב וקבלת משוב, למידה שיתופית, למידה אינטראקטיבית ועוד. יחד עם זאת, השימוש בטכנולוגיה אינו מסיים את דרכה של ההוראה המסורתית ואינו מחליף את המורה, אלא יש ללמוד כיצד למקסם את הכלים החדשים ולהשתמש בהם בצורה נכונה. כך לדוגמא, במשבר הקורונה קיבלה מערכת החינוך שיעור חשוב אודות למידה מרחוק – גם על היתרונות והאפשרויות שלה, אבל גם על המגבלות. למי שחשב שמורה יכול פשוט לדקלם בזום את מערך השיעור הרגיל, נכונה אכזבה. הדבר הדגיש מחד את מקומן העולה של הטכנולוגיות השונות בלמידה, ומצד שני את הצורך לחדד אותן ואת דרכי השימוש בהן.

מטרות אלו ונוספות עומדות לנגד עינינו במסגרת לימודי התואר השני בטכנולוגיות למידה. איננו מכוונים רק אל נושא הלמידה מרחוק אלא בכלל בפדגוגיות חדשניות שמשלבות בין ידע בתחום התוכן, טכנולוגיה והעברת התכנים בכיתה, בבית ובהוראה מרחוק. עובדי מערכת החינוך המשתתפים בתוכנית יידעו למקסם את הפוטנציאל הפדגוגי של הטכנולוגיה השונות, לבחון ולהתאים פתרונות, להוביל מדיניות ולנהל סביבת למידה דיגיטלית, להוביל מחקרים  ושינויים בתחום, לתכנן ולעצב סביבת למידה דיגיטלית, ועוד.

המעוניינים לקבל פרטים נוספים אודות התואר השני בטכנולוגיות למידה דיגטלית באקדמית רמת גן, מוזמנים לפנות אל נציגינו דרך הצ'ט שבאתר, בדף צור קשר או בטלפון *2455

תואר שני בחינוך טכנולוגיות ומערכות למידה

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם