תואר שני במנהל מערכות בריאות (MA)


שם הקורס
נקודות זכות
שם הקורס ארגון‭ ‬ומנהל‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות‭ ‬בישראל
ארגון‭ ‬ומנהל‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות‭ ‬בישראל
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
ארגון‭ ‬ותפקוד‭ ‬שירותי‭ ‬הבריאות‭ ‬בישראל‭ ‬בעשור‭ ‬השני‭ ‬של‭ ‬המאה‭ ‬21‭‬ הינם‭ ‬המשך‭ ‬למה‭ ‬שהתפתח‭ ‬במשך‭ ‬שנים‭ ‬רבות‭ ‬במסגרת‭ ‬מוסדות‭ ‬מרובים‭ ‬וקשור‭ ‬לתפיסת‭ ‬העולם‭ ‬של‭ ‬מקבלי‭ ‬ההחלטות‭ ‬בתקופות‭ ‬השונות,‭ ‬לכן‭ ‬הכרת‭ ‬התהליכים‭ ‬מהווה ‬בסיס‭ ‬להבנת‭ ‬המבנה‭ ‬והתפעול‭ ‬כיום‭. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
שם הקורס ניהול‭ ‬משאבי‭ ‬אנוש
ניהול‭ ‬משאבי‭ ‬אנוש
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
ניהול‭ ‬וטיפוח‭ ‬המשאב‭ ‬האנושי‭ ‬המועסק‭ ‬במערכת‭ ‬הבריאות‭ ‬הפך‭ ‬להיות‭ ‬אחד‭ ‬הכלים‭ ‬המכריעים‭ ‬והחשובים‭ ‬להעלאת‭ ‬רמת‭ ‬השירות ‭ ‬שמגישה‭ ‬מערכת‭ ‬הבריאות‭ ‬בישראל‭ ‬לתושביה.‭ ‬בקורס‭ ‬יושם‭ ‬דגש‭ ‬מיוחד‭ ‬בהבנת‭ ‬מבנה‭ ‬מערכת‭ ‬הבריאות‭ ‬בישראל‭ ‬והשפעתה‭ ‬על‭ ‬תכנון‭ ‬וניהול‭ ‬משאבי‭ ‬אנוש,‭ ‬המועסק‭ ‬במערכות‭ ‬הבריאות‭ ‬השונות‭ ‬ובמוסדות‭ ‬בריאות‭ ‬וסיעוד‭.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
שם הקורס מערכות‭ ‬מידע‭ ‬בשירותי‭ ‬הבריאות
מערכות‭ ‬מידע‭ ‬בשירותי‭ ‬הבריאות
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
בעולם הרפואה המידע הינו המשאב השני בחשיבותו לאחר המטופל. ניהול המידע וארגונו הופכים למשימה חיונית בכל ארגון רפואי קטן כגדול. הקורס יעסוק בסוגיות הטכנולוגיות והארגוניות הקשורות במערכות מידע בעולם הרפואה ושוק הבריאות. יבחנו פתרונות חומרה, תוכנה, תקשורת ומערכות מידע. יוצגו היתרונות והחסרונות של הפתרונות השונים תוך שימת דגש על תפקיד המנהל בבחינת העלויות, התועלות ובחירה בחלופות הולמות. ידונו סוגיות חוקיות ואתיות הקשורות לנושא המידע, ההגנה עליו וההשלכות לחוקי צנעת הפרט, חופש המידע, וזכויות החולה. יודגמו חידושים טכנולוגיים המשחרים לפתחנו דוגמת בינה מלאכותית.
בתום הקורס יהיו למשתתפים מיומנויות וידע שיסייעו להם להגדיר צרכי מידע ארגוניים, לבחור בחלופה נכונה, להכיר ביתרונות ובמגבלות של מערכות מידע רפואיות ולתקשר עם אנשי טכנולוגיות מידע בצורה טובה יותר.
שם הקורס היבטים‭ ‬חברתיים‭ ‬והתנהגותיים‭ ‬בניהול‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות
היבטים‭ ‬חברתיים‭ ‬והתנהגותיים‭ ‬בניהול‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס‭ ‬יעסוק‭ ‬בהקניית‭ ‬מושגי‭ ‬יסוד‭ ‬על‭ ‬ההיבטים‭ ‬החברתיים‭ ‬וההתנהגותיים‭ ‬בנושאי‭ ‬בריאות‭, ‬ חולי‭ ‬ותפקידים‭ ‬מרכזיים‭ ‬במערכת‭ ‬הבריאות. נבחן‭ ‬כיצד‭ ‬גורמים‭ ‬סוציו‭-‬ דמוגרפיים‭ ‬ותפיסות‭ ‬בריאות‭ ‬משפיעות‭ ‬על‭ ‬מצבי‭ ‬ותוצרי‭ ‬בריאות‭ ‬ועל‭ ‬ההתנהגות‭ ‬הבריאותית‭ ‬של‭ ‬פרטים‭ ‬וקהילות‭.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
שם הקורס שיטות מחקר
שיטות מחקר
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס דן בניהול מחקר על כל שלביו, החל מהצגת שאלת המחקר, בניית מודל המחקר, ניסוח השערות המחקר, בניית מערך המחקר, איסוף הנתונים, יישום של טכניקות סטטיסטיות שונות לניתוח הנתונים, הסקת מסקנות וכתיבת דו"ח מסכם. הקורס מלווה בהתנסות מעשית בנושאי מפתח, כולל כתיבה של הצעת מחקר.
שם הקורס היבטים כלכליים ותקציביים במערכת הבריאות
היבטים כלכליים ותקציביים במערכת הבריאות
נקודות זכות 3 נ"ז
3 נ"ז
שיקולים כלכליים הופכים למרכיב משמעותי בתכנון ובישום שרותי הבריאות. מטרת הקורס לחשוף את הסטודנט לסוגיות מרכזיות העומדות על הפרק בעולם כלכלת הבריאות . במסגרת זו הסטודנט יחשף למאפייני ההתנהגות הכלכלית בעולם הבריאות , מקורות המימון של מערכת הבריאות בישראל והתקציבים הציבוריים העיקריים במערכת זו ויקבל כלים להבין סוגיות אלו ולדון בהם.
שם הקורס בריאות הציבור ורפואה מונעת
בריאות הציבור ורפואה מונעת
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
שירותי בריאות הציבור מהווים מרכיב בסיסי של מערכת שירותי בריאות ומכוונים לקידום ושיפור מצב הבריאות של האוכלוסיה עם דגש על פעילות מניעתית המכוונת ומותאמת לקבוצות האוכלוסיה במדינה.
שם הקורס ניהול בתי חולים
ניהול בתי חולים
נקודות זכות 2נ"ז
2נ"ז
הקנית הידע על מבנה ארגוני של בית החולים, הכרת התשומות והתפוקות של מערך בית החולים, לימוד יחסי הגומלין שבין הסקטורים השונים. הכרת הסוגיות הניהוליות כמו משאבי האנוש, וועדי עובדים, שיטות תגמול, יחסי הגומלין שבין בית החולים למשרד הבריאות, קופות החולים וחברות הביטוח.
שם הקורס קבלת החלטות/ ניתוחי עלות תועלת
קבלת החלטות/ ניתוחי עלות תועלת
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס מעניק הזדמנות לרכוש ידע על תהליכי קבלת החלטות ומדיניות ברמת הפרט, הקבוצה והארגון/ מדינה. דגש מיוחד ניתן בקורס על בחינת תפקידם של משתנים כלכליים ופסיכולוגיים. הקורס מאתגר את הסטודנטים לבחון את הסוגיות הנדונות בקורס בראייה ביקורתית שלהם ושל אחרים.
שם הקורס תכנון, ניהול וביצוע מחקר קליני בבני אדם
תכנון, ניהול וביצוע מחקר קליני בבני אדם
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
GCP- Good Clinical Practice. הקורס מקנה למשתתפים ידע בסיסי בדרישות לאישור וניהול מחקרים קליניים בבני אדם על מנת לאפשר למשתתפים להכיר ולבצע מחקר רפואי.
שם הקורס אתיקה בשירותי בריאות
אתיקה בשירותי בריאות
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס דן בסוגיות אתיות מתחום העשייה הטיפולית על היבטיה השונים. סוגיות אלו תבחנה בהקשר אישי, מקצועי, בין מקצועי וחברתי. יושם דגש על שיקולים מנחים להתנהגות במצבי קונפליקט בין פרופסיות טיפוליות הפועלות יחדיו במסגרת משותפת, ועל חשיבות קיומו של שיח אתי בין הגורמים השונים במערכת הבריאות מתוך השקפת עולם פלורליסטית.
  • שם הקורס ארגון‭ ‬ומנהל‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות‭ ‬בישראל נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס ניהול‭ ‬משאבי‭ ‬אנוש נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מערכות‭ ‬מידע‭ ‬בשירותי‭ ‬הבריאות נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס היבטים‭ ‬חברתיים‭ ‬והתנהגותיים‭ ‬בניהול‭ ‬שירותי‭ ‬בריאות נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס שיטות מחקר נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס היבטים כלכליים ותקציביים במערכת הבריאות נקודות זכות 3 נ"ז
  • שם הקורס בריאות הציבור ורפואה מונעת נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס ניהול בתי חולים נקודות זכות 2נ"ז
  • שם הקורס קבלת החלטות/ ניתוחי עלות תועלת נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס תכנון, ניהול וביצוע מחקר קליני בבני אדם נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס אתיקה בשירותי בריאות נקודות זכות 2 נ"ז

קורסי המתמקדים בניהול איכות במערכת הבריאות

שם הקורס ניהול תהליכים ויישום ארגוני לשיפור איכות
נקודות זכות 4 נ"ז
ניהול תהליכים ויישום ארגוני לשיפור איכות 4 נ"ז

מטרות הקורס להציג תפישה ארגונית של יישום ופרישה של תכניות איכות, להדגים השימוש במתודולוגיה של שיפור תהליכים בסוגיות חוצות ארגון כגון בטיחות הטיפול,
איכות נתפסת (שביעות רצון מטופלים) ובנוסף להקנות ידע תיאורטי מעמיק על תפישת האיכות במערכות בריאות מודרניות, להכיר שיטות וכלים מדעיים של ניהול תהליכים קליניים, להכיר שיטות של תיעדוף של תהליכים קליניים למטרת שיפור.
במהלך הקורס יוצגו דוגמאות ויישומים בארץ ובעולם על תהליכי שיפור במערכות בריאות.

שם הקורס טכנולוגיות בשרותי הבריאות
נקודות זכות 2 נ"ז
טכנולוגיות בשרותי הבריאות 2 נ"ז

הקורס יעסוק בהיבטים שונים של התחום: הכרת מושגי יסוד, הכרת השלבים של כניסתה של טכנולוגיה רפואית חדשה למשק הרפואי משלב תכנון הניסוי הקליני, ניהולו
ואופן הסקת מסקנות ממנו, עבור דרך העברתה של טכנולוגיה רפואית חדשה לייצור, לרבות הגשתה לרשויות רגולטוריות לצורך אישורה לשימוש שוטף וכלה בהכנסתה
לסל הבריאות.

שם הקורס אקרדיטציה כאמצעי לקידום בטיחות ואיכות הטיפול במערכת הבריאות
נקודות זכות 2 נ"ז
אקרדיטציה כאמצעי לקידום בטיחות ואיכות הטיפול במערכת הבריאות 2 נ"ז

הכרת תהליך האקרדיטציה, רקע והתפתחות המגמה בעולם ובארץ והאתגרים בהטמעת התהליך – תעמיק את התובנה של הסטודנט לגבי מקומה של האיכות במערכת הבריאות העולמית והישראלית, יכולת ההשפעה של התהליך על מערכת הבריאות ומגמות עתידיות, ותעניק לו כלים יישומיים להטמעת האקרדיטציה בצורה הטובה ביותר במקום בו הוא עובד.

שם הקורס בטיחות וניהול סיכונים ברפואה
נקודות זכות 2 נ"ז
בטיחות וניהול סיכונים ברפואה 2 נ"ז

התחום המקצועי של ניהול הסיכונים ברפואה כולל את הבנת גורמי הכשל, איתורם, תחקורם, מניעתם ומדידת השיפור שהושג. התוצאה של פעילות בתחום זה היא הבטחת בטיחות הטיפול. כיום מהווה התחום חלק בלתי נפרד מהעשייה הרפואית וממדידת איכות הטיפול הרפואי המוענק במוסדות הבריאות השונים, ועל כן ידע מקצועי
בתחום זה הוא הכרח לכל מטפל ומנהל במערכת הבריאות.

שם הקורס ניהול השירות הלכה למעשה
נקודות זכות 2 נ"ז
ניהול השירות הלכה למעשה 2 נ"ז

אחד המוקדים המרכזיים עליהם נסבה התחרות בין ארגונים בעולם הבריאות היא ניהול השירות. מטרת הקורס לבחון סוגיות נבחרות הקשורות לשיפור איכות השירות והאפקטיביות של השירות בארגוני בריאות ברמת האזרחים/לקוחות, ברמת ארגוני הבריאות, וברמת המדינה. הקורס יתמקד בשירות כתפישה אסטרטגית- הוליסטית ויעסוק בתיאוריות העכשוויות בתחום השירות ובדרכים ליישמן בארגון הלכה למעשה.

שם הקורס פרוייקט מסכם
נקודות זכות 5 נ"ז
פרוייקט מסכם 5 נ"ז

בפרויקט זה על הסטודנט, הפועל בקבוצה של 4-5 עמיתים, לבדוק מחקרית נושא בעל משמעות למסלול הלימודים (מסלול כללי או ניהול איכות) ועל ידי כך לנצל את הנלמד בקורסים המרכיבים את תכנית הלימודים ב- MA. ממצאי הפרויקט ינוצלו להכנת תכנית פעולה התערבותית שניתן ליישם בשירות.

קורסי השלמה - 2 קורסי מבואות המיועדים לסטודנטים אשר לא למדו נושאים אלו בלימודים אקדמיים קודמים

שם הקורס מבוא לסטטיסטיקה ניהולית
נקודות זכות 28 שעות
מבוא לסטטיסטיקה ניהולית 28 שעות

הקניית ידע בסיסי לסטודנטים ביישומן של שיטות סטטיסטיות שונות המותאמות לתחום מנהל העסקים, בתום הקורס יוכלו הסטודנטים להפיק מחקר אמפירי המיישם את השיטות הסטטיסטיות אשר נלמדו בקורס.

שם הקורס מבוא לאפידמיולוגיה
נקודות זכות 28 שעות
מבוא לאפידמיולוגיה 28 שעות

הקורס מקנה רקע כללי בעקרונות והמושגים האפידמיולוגיים, הבנה בנוגע לטבען של מחלות כרוניות וזיהומיות והתהליכים הקשורים אליהן בקהילה ובאוכלוסייה .
* האקדמית רמת-גן שומרת לעצמה את הזכות להכניס שינויים בתוכנית הלימודים על פי הנחיות המל"ג וצרכי המערכת.

צפה בוידאו